quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Óvodából az iskolába: nyílt nap a Lisztben

2018. január 24.

Hagyomány a Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolában, hogy az első évfolyamban két rendhagyó órát tartanak, amelyre meghívják azokat az óvó néniket, akiknek az óvodásai nemrég kerültek iskolába. Ez a lehetőség tökéletes arra, hogy lássák, a kicsik fél év elteltével mennyit fejlődtek, hogyan boldogulnak az iskola világában.

“Természetesen arra is törekszünk, hogy a módszertani elemeket egymáshoz közelítve átbeszéljük.” – mondta el Forrainé Kószó Györgyi, a Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola intézményvezetője. Éppen ezért, az órák után a tanárnők és az óvónők megbeszélik az észrevételeiket, szakmai és módszertani eszmecserét folytatnak.

Forrainé Kószó Györgyi

“Fontos a véleményük, fontos az, hogy ők korábban hogyan látták a gyerekeket és esetleg a mi méréseink alapján milyen összehasonlításokat tudunk tenni, akár személyre szabottan is.” Hozzátette, a gyermeket egész élete folyamán nyomon kell követni és erre törekednek iskolai szinten is egy olyan mérési, értékelési rendszer kialakításával, amellyel az egyéni utakat próbálják támogatni.

Két rendhagyó órával készültek a mai napon az 1. a. és 1. b. osztályos tanító nénik: igyekeztek komplex órát tartani, amibe miden olyan elemet belesűrítettek, amelyek a hét minden napján előjönnek. Ebbe beletartozik a mozgás, az ének, a matematika, a környezet, a magyar nyelv és irodalom. “Örülünk, hogy már sok mindent el tudnak olvasni, ebbe is betekintést kaphatnak.”

Forrainé Kószó Györgyi még elárulta, a gyerekek nagyon nagy izgalommal várták ezt a napot, még ajándékokkal is készültek. “Mindig is nagyon fontosnak tartottam mint tanító néni, hogy az óvó nénikkel állandó és jó kapcsolatunk legyen. Erre törekedtem vezetőként is és azt gondolom, hogy a kollégáim is számítanak az óvodapedagógusok tanácsára, véleményére.” Ilyenkor, az iskolaérettségi vizsgálatok előtt azt is megbeszélik, hogy mi az, amire koncentráltabban, jobban oda kell figyelni akár óvodai, akár iskolai részről.

“A pedagógusok azért szervezik meg ezeket a nyílt napokat, hogy minél szorosabb szakmai együttműködés alakuljon ki az óvodák és az iskolák között.” – mondta el Bozókiné Szabó Ildikó, a Hódmezővásárhelyi Egyesített Óvoda Oldalkosár Utcai Tagintézmény Szabadság tér Óvodájának szakmai vezetője. Ilyenkor megnézhetik, hogy a kicsik hogyan teljesítenek, mennyit fejlődtek. Ezeket a rendhagyó órákat mindig szakmai megbeszélés követi, ami nagyon szép példája annak, hogy a gyerekek munkáját, előremenetelét nyomon követik.

Bozókiné Szabó Ildikó

“Jó alkalom nyílik ilyenkor arra, hogy a gyerekek fejlődéséről, az esetleges problémákról együtt tudjunk beszélgetni.” Mint megtudtuk, a város minden óvodájából érkeznek óvodapedagógusok, ami a szakmai kapcsolatot erősíti meg.

“Csodálatos érzés látni azt, hogy milyen jól teljesítenek az iskolában, mennyire lelkesek és látni a kis csillogó szemüket, hogy mennyire szívesen tanulnak az iskolában”. Hozzátette, öröm számára az is, ahogy az iskola is igyekszik úgy átvenni a gyerekeket, hogy komplex nevelést valósítsanak meg.