Felhívás: A NAV nem kér személyes adatot telefonon!

Adózói bejelentés szerint valaki ismét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és kér bankszámla-adatokat. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni. – olvasható a NAV közleményében.
A közleményben felhívják a figyelmet arra is, hogy:
A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot!
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal arra kér mindenkit, ha ilyet tapasztalnak, haladéktalanul tegyenek bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán és semmiképpen se adják meg az adataikat!
Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.
(Borítókép: illusztráció; forrás: NAV)