Változások lesznek jövőre: a Járási Hivatalban több ügyet lehet majd intézni

Lassan a végéhez ér az a beruházás, amelynek köszönhetően, a hódmezővásárhelyi Járási Hivatal Ady Endre utcai épülete, 800 m2 területtel és számos új szolgáltatással fog bővülni. A változást különböző indokok motiválták: 2017. január elsejétől, a hódmezővásárhelyi Járási Hivatal a megye egyik kiemelt funkcióval és hatáskörrel ellátott hivatala lett. Ez azt jelenti, hogy megnövekedtek az ellátandó feladatok száma. „A hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében, koncentrálni szeretnénk az ügyfélszolgálati helyeinket.” – tudtuk meg Juhász Tündétől, Csongrád megye kormánymegbízottjától.
A bővítésnek köszönhetően, az adóhatósági ügyfélszolgálatnak is helyet és területet tudnak biztosítani. Az eddigi munkaállomások száma megnövekszik, január elsejétől, immár 25 kormányablak állomás fogja az ügyfeleket várni. Emellett újabb feladatokat fognak a kormányablakba elhelyezni: a foglalkoztatás, munkaügyhöz kapcsolódó ügyfélkiszolgálást, valamint a földhivatali ügyfélkiszolgálás is az új részen fog zajlani.
„Elérjük azt, hogy az ügyfelekkel való kapcsolataink döntő része itt, az Ady Endre utca 14 szám alatti Kormányablakban fog lezajlani.” A beruházás az ütemtervnek megfelelően halad, így jövőre, január másodikától, már teljes kapacitással és felszereltséggel várják az ügyfeleket. – tette még hozzá.
NAV 2.0. néven fut egy kezdeményezés, amelynek célja, hogy az ügyfeleket minél szélesebb körben szolgálják ki. – mondta el Makó András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Csongrád megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója. Hozzátette, januártól ugyanúgy öt munkaállomással fogják várni ügyfeleiket, mint eddig a Kinizsi utcán. Eltérés, hogy a nyitva tartás ideje hosszabb lesz majd.
„Egy város fejlesztése nemcsak arról szól, hogy utakat építünk, épületeket újítunk fel, intézményeket fejlesztünk, hanem nagyon fontos része ennek a fejlesztésnek a szolgáltatás.” – fejtette ki Hegedűs Zoltán, alpolgármester.
Kiemelte, az országban először lesz olyan ügyfélszolgálat, ahol a NAV, illetve a Kormányhivatal egy térben tud szolgáltatást biztosítani. Vannak olyan helyeztek, amikor a két hivatalnak az ügyei kapcsolódnak, így kényelmesebben lehet majd ezeket intézni. Az ügyfélkiszolgálás rugalmasabb és várhatóan hatékonyabb lesz.