Miért kell a cégkapu?

“2017. szeptember 30-ig kellett a cégkapura regisztrálni, élesben 2018. január elsejétől fog működni a rendszer. Nagyon fontos, hogy ez, nem a könyvelő feladata! A cégvezetőknek kell ezt megnyitni. Ide fognak érkezni az adóhatóságtól, a cégbíróságtól és más hivatalos szervezetektől a hivatalos értesítések, és folyamatosan néznünk kell, milyen dokumentumokat kaptunk” – mondta Kánvási Katalin közgazdász, igazságügyi adó – és járulékszakértő.
A szakember kiemelte, a közüzemi számlák is ide érkeznek, így ha valaki nem nézi a felületet és nem látja, ebből kifolyólag nem rendezi a számláit, akkor egyszer csak megjelenik például a DÉMÁSZ és kikapcsolja az áramot.
2018. január elsejétől a NAV figyeli és ellenőrzi, hogy rendelkezünk -e cégkapuval, és amennyiben nem, úgy mulasztási bírásg kiszabásával kell számolnunk.
A cégkapu regisztrációt az interneten keresztül lehet elvégezni, az e-törvényben megtalálhatóak az ezzel kapcsolatos részletek.
Kérdéseikkel Kánvási Katalin közgazdászt, igazságügyi adó-és járulékszakértőt a 20/985-17-07-es telefonszámon érik el.
Egyéb elérhetőségek:
Szegedi iroda: 6724 Szeged, Nyitra u. 11/a. fsz.1. (telefoni bejelentkezés alapján)
Szentesi iroda: 6600 Szentes, Kossuth u. 17. 5/24. 7.30 – 16 – ig van nyitva
Ács Helga