Szaktudás és felelősség a statisztikák mögött

Egészen pontosan 59,6% hallgatja vételkörzetünkben műsorainkat – mondta Égető Gyula a Rádió7 Cég- és Szerkesztőségvezetője, aki kiemelte azt is, hogy az előző negyedévhez viszonyítottan is mintegy 2%-al emelkedett a hallgatottság.
A felmérést a nemzetközileg is elismert Inspira cég végezte a Rádió vételkörzetében. A Petőfi Rádiót 29,1, a Rádió 88-at 21,4, a Kossuth Rádiót 8,9 , míg az egyéb (pl. kisebb webrádiókat) 7, a Bartók Rádiót 1,3, a Dankó Rádiót pedig 0,6 % hallgatta.
A felmérésből az is kiderül, hogy 8-10 %-al több hölgy hallgat minket, mint férfi és 18-45-ös korcsoportban kiemelt a siker.
##audio:5089##
A felmérés akkor, készült amikor a Rádió1 még nem volt hallható Szegeden. Ez természetesen befolyásolhatja a következő felmérés eredményét, azonban az újdonság ereje rövid időn belül elgyengülhet. mindezt arra tényre alapozom, hogy a Rádió1 műsora úgynevezett hálózatos műsor, ami most Szegeden is hallható egy ottani frekvencián. Andy Vajna egyébként – miután nem sikerült megállapodnia a Rádió 88-al – megvásárolta az ottani egyházi frekvenciát.
Ami miatt nem csak bizakodó vagyok a piaci verseny alakulásával kapcsolatban az nem más, mint az elmúlt évtizedek tapasztalata. Nyilvánvaló, hogy egy hódmezővásárhelyi, makói, apátfalvi, kisteleki hallgatót nem igazán érdekel az, hogy a fővárosban hol, melyik utcát zárták le, vagy ott helyben milyen események zajlanak, ha az ő életére nincs hatással. Másrészt nehéz az összehasonlítás, hiszen Balázsék show-műsort készítenek, mi viszont informatív, közvetlen hangvételű, zenés reggeli műsort készítünk, hírekkel, információkkal – olyanokról adunk tájékoztatást, ami az itt élőket érinti, vagyis érdekli.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény – és ez a felmérésből is egyértelműsíthető-, hogy a Napraforgó című magazinműsorunk kiemelkedő hallgatottságot élvez.
Természetesen az is fontos, hogy a hallgatókon túl a döntéshozók is helyén értékeljék a most elért eredményeket.