quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Promenad.hu archívum

Szaktudás és felelősség a statisztikák mögött

2017. november 16.


Egészen pontosan 59,6% hallgatja vételkörzetünkben műsorainkat – mondta Égető Gyula a Rádió7 Cég- és Szerkesztőségvezetője, aki kiemelte azt is, hogy az előző negyedévhez viszonyítottan is mintegy 2%-al emelkedett a hallgatottság.

A felmérést a  nemzetközileg is elismert Inspira cég végezte a Rádió vételkörzetében.  A Petőfi Rádiót  29,1, a Rádió 88-at 21,4, a Kossuth Rádiót  8,9 , míg az egyéb (pl. kisebb webrádiókat)  7, a Bartók Rádiót 1,3, a Dankó Rádiót pedig 0,6 % hallgatta.

A felmérésből az is kiderül, hogy 8-10 %-al több hölgy hallgat minket, mint férfi  és 18-45-ös korcsoportban kiemelt a siker.

##audio:5089##

A felmérés akkor, készült amikor a Rádió1 még nem volt hallható Szegeden. Ez természetesen befolyásolhatja a következő felmérés eredményét, azonban az újdonság ereje rövid időn belül  elgyengülhet. mindezt arra tényre alapozom, hogy a Rádió1 műsora úgynevezett hálózatos műsor, ami most Szegeden is hallható egy ottani frekvencián. Andy Vajna egyébként – miután nem sikerült megállapodnia a Rádió 88-al – megvásárolta az ottani egyházi frekvenciát.

Ami miatt nem csak bizakodó vagyok a piaci verseny alakulásával kapcsolatban az nem más, mint az elmúlt évtizedek tapasztalata. Nyilvánvaló, hogy egy hódmezővásárhelyi, makói, apátfalvi, kisteleki hallgatót nem igazán érdekel az, hogy a fővárosban hol, melyik utcát zárták le, vagy ott helyben milyen események zajlanak, ha az ő életére nincs hatással. Másrészt nehéz az összehasonlítás, hiszen Balázsék show-műsort készítenek, mi viszont  informatív, közvetlen hangvételű, zenés reggeli műsort készítünk, hírekkel, információkkal – olyanokról adunk tájékoztatást, ami az itt élőket érinti, vagyis érdekli.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény – és ez a felmérésből is egyértelműsíthető-, hogy a Napraforgó című magazinműsorunk kiemelkedő hallgatottságot élvez.  
Természetesen az is fontos, hogy a hallgatókon túl a döntéshozók is helyén értékeljék a most elért eredményeket.