quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Milyen eredmények születtek az oktatásban 2017-ben?

2017. november 14.

Az elmúlt években fontos változásokon ment keresztül az állami, köznevelési intézményirányítás, hiszen a központosított fenntartót kisebb, helyi egységek váltották le. A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ jelen szervezeti felállásában idén januárban kezdte meg a működését. Összesen 27 intézmény van a fenntartásában: 4 gimnázium, 14 általános iskola, 2 alapfokú művészeti iskola, 5 általános iskola és alapfokú művészeti iskola, 1 kollégium és 1 többcélú gyógypedagógiai intézmény. Ez négy Járást foglal magába: a Hódmezővásárhelyit, a Makóit, a Csongrádit és a Szentesit.

A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ feladatai közé tartozik többek között a bútorzat, a szükséges eszközök és felszerelések, az anyagok, áruk, szolgáltatások megrendelése, a technikai eszközök javítása, cseréje és a tulajdonában lévő taneszközök, egyéb eszközök és felszerelések karbantartása.

„Úgy vélem, sikeres évet tudhatunk magunk mögött. Így, az év végéhez közeledve, számos mutató a rendelkezésünkre áll.” – jelentette ki Balázs József a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ igazgatója. Hozzátette, az intézményvezetőkkel napi szinten kapcsolatot tartanak, a szükséges intézkedéseket és döntéseket velük együtt hozzák meg.

2017-ben kiemelkedő támogatásokat tudtak nyújtani, hiszen több mint 300 millió forintot bocsátottak az intézmények rendelkezésére. „Ahogy azt az eddigiekben is tettük, a diákok véleményét egyre több intézményben kikérjük.” Mint megtudtuk, a fiatalok nagyon hasznos ötletekkel szoktak előállni: ilyen például a kerékpártárolók bővítése, a vizesblokkok felújítása, a bútorzat korszerűsítése és még hosszasan lehetne sorolni.

Balázs József

A szervezeti átalakulásnak köszönhetően a döntéshozatali mechanizmus egyszerűsödött, minden intézmény naprakész információkkal rendelkezik, a gazdálkodást stabil likviditási helyzet jellemzi. „Nem lehet olyan probléma, hogy egy-egy intézményben hiányozna bármilyen eszköz, ne legyen esetleg kréta, amire korábban hivatkoztak. A forrásösszegek az év kezdetétől egészen az év végéig stabilan biztosítottak.”

Mint megtudtuk, a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ által fenntartott 4 gimnáziumban összesen 335 tanuló érettségizett a 2016/2017. tanévben, akiknek 71,64%-a folytatta tovább tanulmányait felsőoktatási intézményben, közülük 71,58%-ok az általa megjelölt első helyre nyert felvételt.

A Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ céljai között szerepel az intézményeinek a folyamatos szakmai és infrastrukturális fejlesztése, a gimnáziumokban a matematika és az idegen nyelv oktatás hatékonyságának növelése. Balázs József elmondta, bár a gimnazisták nagy arányban szereznek valamilyen idegen nyelvből nyelvvizsgát, a cél az lenne, hogy egy második nyelvet is ilyen szinten elsajátítsanak, hiszen a felsőoktatásban ez nagy előnyt jelentene.

„Minden egyes településen elmondható, hogy mind az állam, mind pedig az önkormányzatok kitesznek magukért és a gyermekek érdekeit képviselve megtesznek mindent annak érdekében, hogy a modern kor követelményeinek megfelelő körülmények között tanulhassanak.” – mondta még el Balázs József.

Kapcsolódó cikk:

2017-es beruházások az oktatásban: Vásárhely és Szegvár