Késések és a tájékoztatás teljes hiánya a Szeged-Vásárhely közötti vonatközlekedésben

Olvasónk arra panaszkodik, nagyon gyakran jár Vásárhely és Szeged, majd Szeged és Budapest között vonattal ám jelenleg a menetrend, a pontosság és a tájékoztatás szerinte a nevetséges és a szánalmas kombinációja. A legjobb lesz, ha leveléből idézünk:
Szóval 2017 október 27-én reggel a Népkerttől 6:06 perckor induló vonattal szerettem volna Szegedre (6:40-es érkezés), majd onnan Budapestre (6:45-ös indulás) eljutni. A vasúttársaság honlapja szerint Hódmezővásárhelyre (vagyis az ottani nagyállomásra) 5:57 perckor érkezett meg a vonat, ami aztán onnan 20!!! perc várakozás után indult tovább, 6:17-kor. Ezt a késést sikerült is Szegedig megtartani, így 7:00-ra értünk Szegedre. Tehát a hivatalosan 38 perces út alatt (amiben Szeged-Rókuson 5 perc várakozási idő is van!!!) tehát sikerült 20 percet késni… Több mint a szakaszra vonatkozó menetidő felét. A 6:45-ös IC természetesen nem várt meg bennünket… De ami még külön szép a történetben, hogy a következő 7:45-kor Budapestre induló IC viszont már bevárta a Vásárhely felől érkező vonatot, így hiába voltam 6:02-kor a Népkerti állomáson, 7 óra 55 percig csak Szegedig sikerült eljutni.
Mindezt úgy, hogy menet közben szinte semmiféle tájékoztatást nem kap az ember. Például Népkert állomáson egyszer sem mondták be a hangosbemondóban, hogy késik a vonat, vagy mi a helyzet.
Egy nappal korábban a 7:06-os vonattal indultam Vásárhely Népkerttől, akkor nem mértem pontosan a késést, de akkor megvárt bennünket a pesti IC. Igaz ebben nagy szerepe lehetett annak az iskolás csoportnak is, amely Budapest felé utazott. Ha ők nincsenek, akkor tuti nem várt volna meg akkor sem főváros felé tartó vonat…
Ha nem is ilyen durva mértékben, de szinte soha sem tudja a MÁV ezen a vonalon tartani a menetrendet. Csak azt nem értem, hogy ha ez nem sikerül, akkor miért nem írják át azt? Ha lenne 20 perc az átszállásra, akkor jóval kisebb eséllyel fordulnának elő ilyen esetek. Vagy ki tudja? Lehet, hogy az sem lenne elég…
Eddig olvasónk levele, aki meg megjegyzi, ugyanakkor a MÁV menetrendi honlapján feltüntették a késéseket, de erről aki interneteléréssel nem rendelkezik, tájékoztatást nem kap az állomáson.
A levélíró még hozzáteszi, csak remélni tudja, a probléma a Vásárhely-Szeged között megépített tram-train-nel megszűnik majd. Hangsúlyozza, nem is annyira a késés, mint inkább az ügyintézés, tájékoztatás (hiánya) az ami felháborítja.
Megkérdezzük a MÁV sajtóosztályát is a problémáról, de korábbi tapasztaltunk szerint a válaszra – akár heteket is – várni kell. Egyelőre annyit fűznénk hozzá, úgy tudjuk, pályakarbantartás miatt a napokban Vásárhely környékén több szerelvény is lassabban közlekedik – bár tájékoztatást erről sem nagyon tettek közzé.
Az aktuális vonatközlekedést egyébként online itt lehet nyomon követni:
http://vonatinfo.mav-start.hu/