quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

Válaszolt a NIF: nem lesz megállója a tram-trainnek Kishomoknál

2017. október 20.

Közel 3 órás napirend előtti témákkal, felszólalásokkal és vitákkal kezdődött az októberi rendes közgyűlés folytatása pénteken Vásárhelyen. Szokásunkhoz híven, a testületi ülés legfontosabb, vagy legérdekesebb témáival később külön cikkekben foglalkozunk – a szerk.

Benkő Zsolt külterületi képviselő napirend előtt arról érdeklődött, van-e már fejlemény az Öreg és az Új-Kishomokon élők által kezdeményezett aláírásgyűjtésnek, melyben azt kérték a projekt irányítójától, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőtől, a Vásárhely-Szeged között megépülő tram-trainnek legyen megállója Kishomokon is.

Hegedűs Zoltán alpolgármester felszólalásában elmondta, megjött a NIF válasza, azt tudomása szerint az aláírásgyűjtés kezdeményezői is megkapták. A levelet felolvasva kiderült, hosszasan vizsgálták a kérdést, de azt az engedélyek, tervek, két pályaszakasz kiépítése kapcsán keletkező költségek, de leginkább a tervezett elővárosi vasút menetidejének betartása, ehhez kapcsolódóan pedig annak hatékonysága miatt, megvalósítani nem tudják. Egy kishomoki megálló minimum 6 perccel növelné a szerelvények menetidejét, mely lépéshátrányt jelentene más közlekedési eszközökkel szemben. Gyakorlatilag az az előny veszne el, melyet a tram-train nyújt, hogy a két város belvárosa fél óra alatt elérhető legyen.

Az ülésen jelen lévő Lázár János elmondta, fájó szívvel, de igazat kell adjon az indoklásnak. Kishomokon, annak fekvése miatt nem épülhetnek járdák, kétsávos út, nem lehet tömegközlekedés, cserébe viszont a város legnyugodtabb, legzöldebb területe. A kishomokiaknak a népkerti, legjobban kiépített megálló áll majd rendelkezésükre, mely még mindig sokkal közelebb van, mint egy Susán, Béketelep, Tabán távolabbi részén lakónak a legközelebbi tram-train megálló.

Az északi elkerülő és a tram-train építésével kapcsolatban még elmondta, 100-150 éve nem volt ilyen jelentős fejlesztés Vásárhelyen, azt a Tisza szabályozásához és a vasút megépítéséhez hasonlította. Hozzátette, csak ezzel a két projekttel a kormány 100 milliárd forintot ad a városnak, mely 30 év adóbevételét teszi ki.

fotó: illusztráció: metro-report.com / tram-train Chemnitzben

Aláírásgyűjtés szerveztek a kishomoki tram-train megállóért

Tram train fórum: útlezárások Vásárhelyen, vonatpótló buszok Szeged felé