200 éve nem volt ilyen volumenű fejlődés

Az Újvárost érintő beruházások számba vételével kezdődött a Visszhangutcai olvasókörben tartott lakossági fórum csütörtökön. Kecskemét Rita, a körzet önkormányzati képviselője elmondta, hogy régebben nem voltak olyan szerencsés helyzetben a képviselők mint most, ugyanis minden fórumon megvan rá a lehetőség, hogy egy új beruházásról, vagy éppen egy korábbi fejlesztés sikerességéről számolhassanak be a lakosoknak. Beszámolt arról, hogy az Újvárosi rendelő hiánya nehézségeket okoz, de a beruházást végző kivitelező vállalta, hogy az év végéig befejezi az épület felújítását.
Mucsi László, a Polgármesteri Hivatal városfejlesztési irodájának vezetője, tájékoztatta a megjelent lakosokat a jelenleg zajló fejlesztések helyzetéről. Elmondta, hogy egy 14300 méter hosszú bicikliút épül 2018 novemberéig Maroslele irányában. Az északi elkerülővel kapcsolatban elmondta, hogy a pályatest teljes hosszában elkészült, a kivitelező megkezdte az útburkolati jelek felfestését. A tram-trainről tartott beszámolójában elnézést kért a lakosoktól a Bajcsy-n való munkálatok miatti tömegközlekedési nehézségek miatt. Hozzátette: ha a jó idő továbbra is kitart, elképzelhető, hogy hamarabb befejezik a közműkiváltással kapcsolatos munkálatokat a felelős vállalkozások az utcában.
Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere kiemelte, hogy legutóbb 120 éve fejlődött a város olyan dinamikusan mint napjainkban. Beszámolt az új, mobiltelefonokon elérhető alkalmazásról is, amin keresztül, akár lakossági bejelentéseket is tehetnek a vásárhelyiek az önkormányzat felé. Elmondta, hogy nemrég megkezdődött lakásszerzési akciójukkal – ‘miszerint az önkormányzati lakásokat felvásárolhatják a bennük élők – eddig 132-en éltek.
Lázár János, országgyűlési képviselő elmondta, hogy közel 30 éves küzdelem volt a 47-es elkerülő létrejötte. A fórumon jelezték a miniszterelnökséget vezető miniszternek, hogy a Csomorkányi úton és Újvárosban még sok helyen, még mindig nagy a forgalom és sokan nem tartják be a kötelező sebességkorlátokat sem. Lázár János elmondta, hogy a várost körülölelő elkerülő átadása (2018 április 2.) után, a Hódmezővásárhelyen átmenő forgalom ki lesz tiltva a városból, azaz jogszerűen nem fog tudni bejönni a városba az a tehergépjármű, aminek nem ide szól a menetlevele.
Újváros a tram-trainnek hála közlekedés szempontjából is teljesen meg fog újulni. – számolt be Lázár János. Hozzátette, az elővárosi vasútnak nem csak az a dolga, hogy összekösse Szegedet Hódmezővásárhellyel, hanem a városon belüli közlekedés szempontjából is egy komoly előrelépést fog jelenteni. Kiemelte, hogy Vásárhely 200 éves történetének legnagyobb közlekedési és társadalmi fejlesztési projektje a tram-train és az elkerülő. A Tisza szabályozásához és a vasútvonal megépítéséhez hasonlítva a jelenleg is gőzerővel zajló beruházást.
Kérdés volt a fórumon, a Csomorkányi romtemplom irányába tartó rossz minőségű bicikliút, amiről az országgyűlési képviselő elmondta, hogy Hódmezővásárhelyt szeretné egy kerékpár turisztikai központtá alakítani. A fejlesztések keretei közt 120 km bicikliút fog épülni, ami érinti majd az olyan látnivalókat is mint a romtemplom. Szó volt még arról, hogy Szikáncs felé is épül majd kerékpárút, ami egészen Földeákig fog érni.
A lakossági fórumon megjegyezték, hogy az ipari parkból esténként kellemetlen szagok áradnak. Lázár János a problémára reagálva tájékoztatott, hogy az elmúlt 7 évben Hódmezővásárhelyen 2830-ról 800-ra csökkent az álláskeresők száma, azaz 2100 új munkahely létesült.
“Jelenleg 3% alatti a munkanélküliség a városban. Ez a legnagyobb eredmény amit elértünk. Ma Hódmezővásárhelyen, csak az nem dolgozik, aki nem akar. Ezt többek közt a vállalkozásoknak köszönhetjük, ezért én mindig a vállalkozók mellett fogok állni, mivel munkahelyeket biztosítanak. Ezekben a kérdésekben konzultációt kell tartani velük, és együtt, egy közös megoldást kitalálni a problémára. Erre egy jó példa az ATEV, akik az előzetes megbeszéléseket követően egy különleges szűrőrendszert szerelnek fel a kellemetlen szagok elkerülése végett.” – mondta a miniszterelnökséget vezető miniszter. Hozzátette, hogy a körtöltés külső részénél, már létesítettek egy 100 méteres erdős védősávot.
Lázár János, országgyűlési képviselő a fórumon beszámolt arról, hogy Hódmezővásárhelyen az idősek gondozásának a feltételei ki vannak építve. A gazdasági növekedés miatt, nyugdíjprémium kerül majd kiosztásra. Elmondta, hogy azzal a 100 ezer forintos átlagnyugdíjjal, amit a vásárhelyiek kapnak, nincs kifizetve az általuk korábban elvégzett munka. Az olvasókörök fejlesztésével kapcsolatban elmondta, hogy szerinte fontos szerepük van a város életében. Tájékoztatott, hogy már elbírálás alatt van a témával kapcsolatban egy pályázat.
A fórum végén Lázár János, a kampánnyal kapcsolatban elmondta, hogy munkára van szükség.
“Annak aki végigdolgozta az elmúlt 4 évet és nem csak akkor jelent meg amikor választások vannak, ilyenkor továbbra is az a dolga, hogy folytassa a kemény munkát.” – fejtette ki az országgyűlési képviselő.