quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Promenad.hu archívum

Az ’56-os forradalomról számoltak be a diákok

2017. október 17.


A kötelezően megjelölt témakör minden csapatnak az 1956-os forradalomhoz vezető út volt, amelyben a forradalom okairól, és a Rákosi korszak törvénytelenségeiről kellett beszámolniuk. A szabadon választható témakörökből a diákoknak egyet kellett választaniuk, ezek a személyi kultusz megjelenése Magyarországon, elsősorban Rákosi Mátyáshoz kapcsolódóan, a világ viszonyulása az ’56-os eseményekhez, illetve egy Hódmezővásárhelyhez kötődő feladat voltak.

A 2., szabadon választható témakörrel kapcsolatban Nagy Gyöngyi, az Emlékpont történésze elmondta, óriási téma, mert a kontinenseken sok irodalmi és zenei mű születetett a forradalomhoz kapcsolódóan. A 3. témakör pedig azért különleges, mert egy kisfilmet kellett készíteni vagy egy olyan emberrel, aki élt akkoriban, vagy egy olyan személlyel, aki nem élt még a forradalom idején, viszont tanult róla, és elmesélné, hogyan tekint ezekre az eseményekre. „A kisfilmek esetében fontos, milyen a kép minősége, kikötés volt, hogy a rögzítés ne egy kameraállásból történjen, illetve, hogy legyen benne zenei aláfestés vagy felirat” – mondta Nagy Gyöngyi történész, majd hozzátette, az Emlékpont számára fennállása óta, azaz 10 éve kiemelten fontos, hogy ebben az időszakban országos előadók jöjjenek el az intézménybe, ugyanakkor a diákokra is nagy hangsúlyt fektetnek, általános és/középiskolásoknak szóló történelemversenyekkel igyekeznek közelebb hozni a forradalmat ehhez a korosztályhoz.

Nagy Gyöngyi

A versenyen résztvevő egyik csapat tagja, Bíró Ivett 9. osztályos tanuló, a Németh László Gimnázium és Általános Iskolából érkezett társaival a megmérettetésre. „Nagyon szeretem a történelmet és a barátaim is, úgy gondoltuk, tökéletes lenne, ha együtt szerepelnénk. Szabadon választott témakörnek 1956 és a világ témakörét választottuk, érdekesnek találtuk, mi zajlott a világban akkoriban és hogyan viszonyultak Magyarországhoz a világban a forradalom idején” – mesélte Ivett, aki csapattársaival körülbelül egy hét alatt készült fel a prezentációkra. Felkészítő tanáruk Huzián Péter volt, a csapat további 3 tagja pedig: Véró Evelin, Füzesi Anikó és Kotormán Anna voltak.

A Németh László Gimnázium és Általános Iskolán kívül idén az Eötvös József Szakgimnázium és Szakközépiskolából, valamint a Bethlen Gábor Református Gimnáziumból érkeztek csapatok a versenyre.

Bíró Ivett

A megmérettetés előtt Dr. Miklós Péter, az Emlékpont intézményvezetője köszöntötte a megjelenteket, majd sor került az érdekesebbnél érdekesebb prezentációkra.

Dr. Miklós Péter

A zsűri tagjai: Dr Miklós Péter, Rapcsák Katalin, az Alkotóház vezetője, valamint dr Zeman Ferenc történész voltak.

A történelemverseny eredményét itt olvashatják.

 

Ács Helga