Bajcsy: jövő héttől másfél hónapra lezárva

Szakaszosan és tempósan elkeződik a tram-train miatti közműkiváltás annak nyomvonalán a vásárhelyi Bajcsy-Zsilinszky utcán október 9-től. Az utcát a Kálvin tértől csaknem a Kistópart utcai sarokig lezárják (ott majd később kezdenek munkába). Az átmenőforgalmat környező utcákba terelik.
A változásokról az utca páros oldalán élőkkel konzultált Cseri Tamás települési képviselő és Mucsi László irodavezető, valamint az áramszolgálató képviselője. Az utcában kiszedik a villanyoszlopokat, a vezetékeket a lakásokhoz földkábelen kötik be. Közvilágítás csak egyik oldalon marad a Bajcsyn, ezt a páratlan oldali új, tram-train felsővezetéket is tartó oszlopokra szerelik majd fel.
A közműkiváltás során csaknem az utca teljes szélességében dolgoznak majd, de mindig marad valamelyik oldalon a gyalogosközlekedésre hely. Ugyancsak biztosítják – reggel és este – az ott élők járműközlekedését, maximum egy-egy nap lehet, amikor teljesen lezárnak egy szakaszt. A Bajcsyt a környező utcákból lehet majd megközelíteni. A Toldi és a Bajcsy forgalma erre az időre kétirányúvá válik, cserébe nem lesz rajtuk átmenőforgalom.
Kérdésként felmerült a házfalakhoz – melyek alapozása régi és csekély – közel árkokat ásva nem sérül-e, vagy süllyed-e meg a fal. Elmondták, igyekeznek egy nap alatt kiásni a gödröket és még aznap be is temetik.
Többen az utca fáiról is érdeklődtek, mennyit tizedelnek meg belőlük, ugyanis páran azok sűrűségére panaszkodtak, hogy azoktól olyan sötét van az utcában, mint egy barlangban.
Az is érdekelte a jelenlévőket, megmarad-e a parkoló a mérleggyár előtt. A válaszból kiderült, valószínűleg igen, de lehet hogy nem a most meglévő halszálkás rendszerben.
Elhangzott még, a nagyállomásnál egy jókora, a kisállomásnál pedig egy 50 beállós autóparkolót is építenek, valamint az összes megállónál kerékpár tárolókat telepítenek le.