Jó ütemben halad az elkerülő építése

Hódmezővásárhelyen több közlekedési beruházás is folyamatban van. Hamarosan megkezdődik a tram-train építése, és a 47-es út elkerülője is ütemterv szerint halad. Az elkerülő megépítése kiemelten fontos a város életében, ugyanis napi szinten 18.000 jármű halad át a településen. A beruházással ezt a terhet veszik le Vásárhely beltéri útjairól.
„Nagyon örülünk, és köszönjük a kivitelezőnek, hogy ez az építkezés ütemszerűen halad, és reményeink szerint jövő év márciusában birtokba is vehetik a közlekedők. Jó hír, hogy a 45-ös úton épülő híd novemberben kész lesz, és az autósok átvehetik. Ezzel együtt az ideiglenesen épült szerviz útra sem lesz már szükség, hiszen a forgalom az elkészült hídon keresztül folyik majd. Ez lesz az első olyan lépés, amikor a vásárhelyiek érzik, hogy hamarosan kész az elkerülő.” – mondta el Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere.
Hegedűs Zoltán
A tavaszi időszak azzal telt a 45-ös számú főúton, hogy a nagytömegű földmunkákat elvégezzék. Nyáron kezdődtek meg az aszfaltozási munkák több helyen is. Ezek a munkálatok várhatóan mindenhol befejeződnek októberben, kivéve a csomópontokat és műtárgyakat.
„Ami a következő néhány hét feladata lesz, az a növénytelepítés és a forgalomtechnika kiépítése lesz. Jelenleg a hídfőknek a befejezése zajlik, illetve a szigetelési munkák történnek. Minderre azért van szükség, hogy az ideiglenes utat el tudjuk bontani, és a forgalmat rá tudjuk terelni az elkészült 45-ös útra.” – nyilatkozta Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője a Szentesi úton történő munkálatok kapcsán.
Kiss Boglárka
A beruházás egyik leg látványosabb eleme a 47-es számú úton, Hódmezővásárhely és Algyő között épülő körhíd. Jelenleg a fel- és lehajtó ágakon a szegélyek építése, vasszerelés és zsaluzási munkálatok zajlanak.
A magasban lévő csomópont 9 elemből tevődik össze. Van 4 fel- és lehajtó ág, maga a körforgalom, ami szintén 4 elemből áll, kilencedik elem pedig a vasút felett átívelő híd. A monstrum többnyire előre gyártott gerendás hidakból áll. A körforgalomba 2 monolit híd készült, aminek az összekötésére egy öszvér szerkezetű híd van, valamint a vasút felett is öszvér szerkezetű híd épül.
Ebben a hónapban befejeződik az összes felszerkezet építés, és már csak a befejező munkálatok vannak hátra. A körhíd munkálatai során több mint 6,5 km hídgerendát építettek be, a szerkezeti beton mennyisége 13 köbméter volt. 3 féle cölöpözést alkalmaztak a szakemberek, a felhajtó ágakon előre gyártott vert cölöpözést alkalmazta, a körforgalomnál pedig CFA, illetve védőcsövecs cölöpözési módot alkalmaztak.
Az elkerülő építése ütemtervnek megfelelően halad, a 47-es úton épülő körhíd robosztus épülete pedig egyre jobban felveszi végső alakját.
Sz.Viktor