quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Ha beválik a tram train, 2020 után a Teleki és Rapcsák utca felé kell bővíteni

2017. szeptember 28.

Lakossági fórumra várta a városrészben élőket Lázár János kancelláriaminiszter, országgyűlési képviselő, Almási Istvánpolgármester és Hegedűs Zoltán alpolgármester szerdán este. A fórumon a városrész közlekedési koncepciójának átalakításáról is szó esett. A 47-es elkerülő megépítésével a forgalom némileg itt is megváltozik, annak egyik lehajtója a Bodzási útra vezet. Ezt a szakaszttöbb mint 1 kilométeren keresztül teljesen felújíták. 6 méter széles, 1-1 méter padkával ellátott 50 km/h-ás sebességkorlátozással védett új út épül majd. Kicsit később a Zrínyi utcával párhuzamosan a Kodály folytatásában tehermentesítő út készül, ugyanezekkel a paraméterekkel, a kőfal alatt. Itt a kerékpárút is folytatódik a Kertvárosból 3 és fél méteres szélességben, 510 méter hosszban.

A kőfal alatti telek és parcellatulajdonosokkal már elkezdődtek a tárgyalások földjeik megvásárlásáról, de mint a fórumon elhangzott, Lázár János javaslatára azt is megvizsgálják, lehetne-e a kőfaltól még távolabb vezetni az út nyomvonalát.

Szóba került a tram train beruházása is, ahol jövő héttől az Adyn, október 9-től pedig a Bajcsyn is jelentősebb munkálatokra kerül sor a közműkiváltások miatt, akár nagyobb forgalomkorlátozásokkal is.  Lázár János itt elmondta, ha beválik és megszeretik a villamos vonalat, mely a belváros közlekedésében is sokat tud segíteni a vonal mentén élőknek, azt bővíteni kell a Rapcsák-Teleki-Szentesi út felé, tehát északi irányba, még több városrészt elérhetővé téve.

A miniszter a 47-es négysávosításáról is beszélt és kijelentette, annak legkésőbb 2022-ben el kell kezdődnie. Az út Szeged és Debrecen között szinte autópályaként fog funkcionálni.

Egy öregkishomoki lakos az ott élők érdekében kért szót. Mint elmondta, a településrésszel keveset foglalkoznak, nincsenek táblák, hiányos a közvilágítás, gazosak a telkek, de még az utak széle is. Azt kérte, keressenek valakit aki képviselné a város felé az itt élőket. Lázár János elmondta, a külterületi városrésznek alakítsanak ki egy 10 éves fejlesztési tervet, és keressenek egy hozzáértő személyt, aki felvállalja az ott élők képviseletét, ő azt támogani fogja.

A lakossági felvetések további, érdekesebb darabjairól külön írunk majd.