Befellegzett a milliós porszívóknak

Ki ne hallott volna a mágneses párnáról, a varázsszőnyegről, a csodalámpáról vagy az edényről, amely szinte magától megfőzi az ízletes, nullkalóriás vacsorát?
Úgy két éve már a kormány is észrevette a rettenetes számokat, így 2015 második felére felismerték, hogy eléggé elharapódzott az árubemutatóval kapcsolatos visszaélések száma. Ez konkrétan azt jelenti, hogy 2015-ben havonta átlagosan az egész országot tekintve 43 panasz érkezett. Határozott intézkedések születtek, így 2016-ban havonta átlagosan 26, míg idén augusztusban mindössze 13 ember jelentkezett a fogyasztóvédelemnél árubemutatós átverés miatt.
Kara Ákos, az NFM infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a hirado.hu-nak elmondta, hogy 2015 második felében komoly kormányzati javaslatok születtek a tarthatatlan helyzet miatt. A Kereszténydemokrata Néppárt javaslatára az Országgyűlés rövid időn belül megtárgyalta, és – ritka az ilyen – minden párt elfogadta 2015 decemberében a törvénymódosítást. A javaslat három fő irány mentén tartalmaz szigorításokat.
Becsukták a kiskapukat
A legfontosabb, hogy megtiltották a hitelfelvételt az árubemutató helyszínén. „Az árubemutatós átverésekkel a legelesettebbeket és főként az időseket célozták meg, a helyszínen írattak alá hitelszerződéseket. Ezt ma már nem lehet”– magyarázta az államtitkár.
Megtiltották az ingyenes juttatás reklámját is, ami azt jelenti, hogy 2015 decembere óta nem lehet a szemtelenül drága és sokszor hasztalan termékeket kapcsolt ajándékkal eladni. A gyakorlatban tehát többé nem valósulhat meg egy kirándulással, vagy ebéddel egybekötött termékbemutató.
Harmadszor pedig, a szolgáltatónak kötelessége elérhetőnek lenni az esetlegesen felmerülő problémák miatt, így az árubemutatókkal foglalkozó cégeknek kötelességük ügyfélszolgálatot üzemeltetni.
Amikor a számok beszélnek
A módosítás után tehát a 2015-ös átlag havi 43 panasz helyett 2016-ban havi 26-ra csökkent a panaszok száma, ami azt mutatja, hogy habár az intézkedés hatásos, van még mit tenni a jó ügy érdekében. Az első adatok után nem vártak sokat a fejlesztési minisztérium munkatársai, levonták a következtetéseket és összehangolt akciókat is szerveztek 2017 tavaszától.
forrás:hirado.hu