Keresztet vethetünk a régi cimkékre

Rögtön elmentünk ellenőrizni, mi van a polcokon, – írja a ripost.hu – és kiderült: valóban, a görög épületeken nincs rajta a kereszt. Ezek ugyan nem egy az egyben leretusált címkék, mint a felháborító nyugat-európai példák, hanem új grafikával ellátott logók, de egyértelműnek tűnik: az áruházláncnál félnek attól, hogy kereszt legyen a templomokon…
A keresztény Európa több országában nagy ellenállást kiváltó lépést a következő mondattal indokolta a cég kinti illetékese: „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja.”
Nyilván a muszlimoktól félnek, nem a többi felekezettől… A túlzó politikai korrektség azonban visszaütött. A komoly felháborodás miatt az üzletlánc visszakozni kényszerült. „Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél” – idézte a céget a külföldi sajtó.
Ehhez képest a tegnap megjelent új, magyarországi Lidl- katalógusban kiemelt helyen szerepel a cég Milbona márkájú görög joghurtja, rajta pedig a jellegzetes kék-fehér épület grafikája – kereszt nélkül. Érdekes módon a spanyol és portugál Milbona görög joghurt fotójáról nem hiányzik a vallási jelkép. Elrohantunk, vettünk a termékből egy Lidl-üzletben, és persze nem volt rajta kereszt…
A Ripost megkereste a Lidl Magyarország sajtóosztályát, hogy megtudja, hogyhogy a botrányok után sincs kereszt a termékeiken? A válaszból úgy tűnik: a cég már bánja, hogy nincs kereszt a templomképeken… A részletes választ megtalálod a pénteki Ripost napilapban, amelyben többek közt azt is megvizsgáltuk, milyen márkákat fenyegethet még hasonló “támadás”.
forrás:ripost.hu