quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Tram train fórum: útlezárások Vásárhelyen, vonatpótló buszok Szeged felé

2017. szeptember 14.

Tájékoztatót és lakossági fórumot hirdetett szerda kora estére a Szeged-Vásárhely tram train és a vasúti hálózat villamosítása kapcsán a projektért felelős NIF Zrt, valamint a kivitelező Strabag, ahol a város képviselőihez is érkeztek kérdések.

Az előadók a közmű kiváltásokról, a költségekről és a további lehetőségekről is számot adtak beszámolójukban.

Még az idén félpályás útlezárás mellett közműkiváltás kezdődik (ez tulajdonképpen már tart) az Adyn. Október-november hónapban teljes útzár lesz a Bajcsyn szintén közműkiváltás miatt, de az ott lakók bejárását biztosítják. Még 2017-ben a Szőnyin és az Andrássy elején is munkába kezdenek, december 1 és 20 között itt már nagyobb munkára, felfordulása kell számítani csatornamű kiváltás miatt, de az Andrássy további szakaszán is dolgoznak majd.

2018 tavaszán az Andrássy 47-est érintő szakaszát zárják le, az Emlékponttól a Kálvin térig. A vasúti pálya kiépítését szintén jövőre kezdik meg különböző ütemezéssel, de még ehhez kapcsolódóan is várhatók közműkiváltások. A Vásárhely belterületére tervezett 3,3 kilométeres szakasz építésének befejezését 2019-re ígérik.

Jövőre megkezdik a Vásárhely-Szeged közötti vasúti pályaszakasz korszerűsítést, átépítését is. Ahhoz, hogy a jelenleg 60-80 kilométeres sebességre (az algyői hídon ez 40) alkalmas pálya a 100 kilométerrel közlekedő tram traint fogadni tudja, jelentős munkálatokra lesz szükség a teljes szakaszon. Ez idő alatt szünetel majd a vasúti közlekedés Vásárhely és Szeged között, erre az időre vonatpótló buszokat állítanak hadrendbe.

A tervek szerint a teljes munkával 2020 elejére készülnek el, ekkor egy próbaüzem indul már a szerelvényekkel, a lakosság pedig 2020 végétől veheti igénybe az elővárosi vasútvonalat. A nyolc, egyenként 200 fős kapacitású Stadler kocsiszerelvény a reggeli csúcsban 10, a délutániban 20, napközben és este 30 perces időközökkel indul a két város között. A végállomások közötti utat 42, a két belváros közötti távolságot pedig 32 perc alatt teszi meg. A Szeged-Békéscsaba közötti vasúti forgalom 60 perces „hullámokban” fog működni.

Elhangzott az is, a tram train üzembe állításával gyakorlatilag megszüntetik a két város közötti buszforgalmat. Azok járatok maradnak meg, melyek olyan helyeken is megállnak ahol a villamos nem, illetve más településekre tartanak. Úgy kalkulálnak, a szerelvények kihasználtsága legkevesebb 50 százalékos lesz, mely jónak mondható.

A fórumon a további tervekről, elképzelésekről is beszéltek. Megvalósíthatósági tanulmány készül a későbbiekre egy Szeged-Makó közötti vonalra, valamint a vásárhelyi ág Orosháza és Békéscsaba felé történő bővítésére.  Ehhez vizsgálják a Csaba-Szeged közötti vasúti pálya villamosításának lehetőségét is.

A fórumon a lakosság kérdezhetett is. Többen egy kishomoki megálló megépítésre felől érdeklődtek, egy ottani lakos még aláírásgyűjtést is kilátásba helyezett ennek érdekében. Elhangzott, a menetrend (egy plusz megállóval már nem tartható a Népkert-Algyői híd közötti 10 perces, megtervezett menetidő) és a költségek miatt egyelőre ez nem valósul meg, de mivel technikai akadálya nincs, a jövőben, igény esetén, akár erre is sor kerülhet.

egyes képek: ksta.de