Szív, sűrít, gyújt, csikorog – Galéria!

A parkolóban még a jól megszokott hétköznapi autók sorakoztak, de az épületek közt átszűrődő gumiabroncsok csikorgó hangja hamar elárult a kilátogatóknak, hogy itt valami eget rengető dolog van kibontakozóban. A hangok pedig ezúttal sem hazudtak.
A tavalyi nagysikerű Hódmezőrület után, idén is megrendezték a driftautós napot. Illetve napokat, ugyanis ebben az évben már két napos a forgatag. A driftelés lényege nem a sebesség, hanem a vezetéstechnika. Kellő időben kell ellenkormányozni, megválasztani a megfelelő ívet és persze néhány ütős show elem bevetése is szükséges az elkerülhetetlen katarzishoz.
A kapukon belépve egy amerikai filmben érezhette magát az érdeklődő, már csak a mini ruhás lányok hiányoztak, akik az autókat indítják – de azok nagyon.
A sofőrökre igen nagy kihívás várt, hiszen a mindössze 350 méter hosszú pályán helyet kapott két mezőgazdasági gép, illetve az egyenként 400 kilós szalmabálákkal is számolniuk kellett. A pályára megérkezve a kocsik kerekei kipörögtek, aminek következtében hatalmas füstfelhőket hagytak maguk után.
A tavaly már jól bevált módon, aki elég erőt és bátorságot érzett magában, behuppanhatott az anyósülésbe, hogy testközelből megtapasztalja, milyen az, amikor a gyorsulásnál belesüpped a kárpitba. Természetesen mi is éltünk a lehetőséggel, leírni viszont elég nehéz az élményt. Az alábbi videó azonban segíthet elképzelni a katarzist, amit átéltünk. Sebességet sajnos nem tudunk adni hozzá, viszont vasárnap még ki lehet látogatni a 47-es főút, 195-ös kilométeréhez, és ki lehet próbálni a driftelést.
Az ország legnagyobb ilyen jellegű rendezvényére a magyar hon minden szegletéből érkeztek versenyzők. Horváth Károly és fia, Horváth Ferenc Budapestről érkeztek Vásárhelyre. Károly 1981 óta űzi az autósportokat. A szlalom versenyekkel kezdte, majd jött rally első és másod osztály illetve jelenleg gymkhana és drift őrület van a családban.
„A gymkhana hasonló a lovas díjhajtáshoz, csak mi a kocsival kerülgetjük az akadályokat. Egy ügyességi verseny, amiben kerülgetni kell a bójákat, időre. Én 2007-ben vásároltam az első „játszós” kocsimat, és 2010 óta én is ezt a gymkhana és drift szakágat űzöm. A bajnokságban is indultam, többször voltam második és harmadik helyezett a tabellán, tavaly előtt pedig sikerült megnyernem a bajnokságot. A mai napra két kocsival érkeztünk, amikben 3000-es V6-os Ford motor van és körülbelül 250 lóerőt bírnak.” – mondta el Horváth Ferenc.
Horváth Ferenc (balra) és Horváth Károly (jobbra)
A versenyzők elmondták továbbá, hogy egy ilyen bemutatóhoz,m és a versenyzéshez is minden féleképpen hátsó kerékmeghajtású járgány kell. A kocsit olyannak kell megcsinálni, hogy mind a két hátsó kerék egyszerre hajtsa a gépet, illetve a kormányszöget is meg kell csinálni, hogy az autó minél nagyobb drift-szöget tudjon zárni. Be kell építeni egy nagyon jó hidraulikus kéziféket, amivel a driftelést indítják, valamint a biztonságra is nagyon oda kell figyelni.
„Először voltam ezen a rendezvényre, tavaly nem voltam. Imádom a motorsportot, nagyon érdekelnek a kocsik és motorok. Sajnos még nem tudtam beülni a sofőrök mellé, de rajta vagyok az ügyön, szeretném kipróbálni. Ha lesz jövőre, akkor biztos, hogy itt leszek.” – mondta el Norbert, az egyik látogató.
Norbert
A füst, motorzúgás, fékcsikorgás, égett gumi szag és hüledező tömeg mellett pedig veterán traktorok és autók lepték el a placcot. Aki pedig még szeretné megtapasztalni a tömény adrenalint, az nyugodtan látogasson ki vasárnap is a rendezvényre.
Sz.Viktor