quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Promenad.hu archívum

Itt mindenki a barátom!

2017. augusztus 23.


A hét és tizenegy év közötti gyerekekkel játékosan kell foglalkozni egy tanfolyam során. Az első lépés azonban az, hogy felmérjük és megtanuljuk, mikor dolgozik a jobb, és mikor a bal agyféltekénk. Ha ezt tudjuk, már tudatosan használhatjuk ezt, az egyes feladatoknál. A puzzle, és kirakókockák használata pedig abban segít, hogy részekre tudják a fiatalok bontani az egészet, és később ezt össze is tudják rakni. Memóriajátékokat is játszanak, azért, hogy ezt később a tanulásban is hasznosítsák. A keresztmozgásos testmozgások szintén segítik a jobb agyféltekés szemléletmód elsajátítását, illetve harminc-negyven perc ülés után fel is kell állni az asztaltól és levezetni a koncentrált figyelmet. – tudatta Nyári Júlia, a jobb agyféltekés rajztanfolyam vezetője.

A tanfolyam öt napja alatt csodálatos csapatszellem alakult ki. Mindenki segíti a másikat, és elképesztő az a szeretet és kedvesség, ami a résztvevőkből árad. Látszik, hogy egyensúlyban vannak, és ez annak köszönhető, hogy itt minden arra irányul, hogy egymást szeressék és segítsék. Az a motiváltság, amivel érkeznek reggel a gyerekek, kitart egész délig, amíg jönnek értük, sőt még akkor is azt mondják, hogy nem akarnak hazamenni, és talán ez a legnagyobb dicséret. A gyerekek őszinték, és csak azt mondják, amit éreznek. Pozitív dicséretet nem lehet kicsikarni belőlük.

Felnőtteknél a jobb agyféltekés rajztanfolyam a gátak ledöntésében, az önbizalomhiány kezelésében segít. A gyerekeknél ilyen idős korban már kezdenek kialakulni ezek a gátak, ugyanis az első osztály elvégzésével megismerik a teljesítmény orientáltságot, és versenyszellemet. Ezen a tanfolyamon inkább a sikerélményekre és a közösség építésre koncentrálnak, hogy az a fajta „könyöklős” szemléletmód, ne, vagy csak enyhébb változatban alakuljon ki.

A rajztudás fejlesztése is fontos, ugyanis a szemléletmód lényege, hogy úgy érezzük, nincs akadály, és bármit meg tudunk csinálni, jelen esetben le tudunk rajzolni. Ilyen idős korban a vonalak ismerete, a tér megtartása, és az arányok helyes használata a cél. Péntekre egy ülő helyzetben lévő Micimackót vagy Malackát fognak elkészíteni a gyerekek, ez a tanfolyam záró akkordja. A rajztudáson kívül, ami még fontosabb lehet, hogy a gyerekek elsajátítják, hogyan tudnak kizökkeni egy rossz hangulatból, hogyan tudnak koncentrálni, és azt is, hogy ne az legyen az első gondolatuk, ha nehézségbe ütköznek, hogy feladják.

Arra a kérdésre, hogy elég-e öt nap arra, hogy ez a szemlélet kialakuljon, Nyári Júlia ezt mondta:

##audio:4582##

Zsemberi Villő és Tóth Johanna

Tóth Johanna a barátnőivel érkezett a tanfolyamra, most tíz éves. Nagyon szeret rajzolni, és azért jelentkezett, hogy a jobb agyféltekéjét erősítse. Arról, hogy mi élvez a tanfolyamon, ő mesélt:

##audio:4583##

Zsemberi Villő és Zselyke testvérek, és édesanyjuk javaslatára jöttek el a tanfolyamra. A két kislány tíz és hét évesek, és a rajzoláson kívül, természetesen a játékért is odáig vannak. Villő válaszolt arra a kérdésre, hogy miért jó ez a tanfolyam:

##audio:4584##

A nyár a gyerekekről szólt a tanfolyamokat illetően is, de szeptember utolsó két hétvégéjén felnőtteknek szóló tanfolyam indul, Nyári Júlia vezetésével.

sk