Itt mindenki a barátom!

A hét és tizenegy év közötti gyerekekkel játékosan kell foglalkozni egy tanfolyam során. Az első lépés azonban az, hogy felmérjük és megtanuljuk, mikor dolgozik a jobb, és mikor a bal agyféltekénk. Ha ezt tudjuk, már tudatosan használhatjuk ezt, az egyes feladatoknál. A puzzle, és kirakókockák használata pedig abban segít, hogy részekre tudják a fiatalok bontani az egészet, és később ezt össze is tudják rakni. Memóriajátékokat is játszanak, azért, hogy ezt később a tanulásban is hasznosítsák. A keresztmozgásos testmozgások szintén segítik a jobb agyféltekés szemléletmód elsajátítását, illetve harminc-negyven perc ülés után fel is kell állni az asztaltól és levezetni a koncentrált figyelmet. – tudatta Nyári Júlia, a jobb agyféltekés rajztanfolyam vezetője.
A tanfolyam öt napja alatt csodálatos csapatszellem alakult ki. Mindenki segíti a másikat, és elképesztő az a szeretet és kedvesség, ami a résztvevőkből árad. Látszik, hogy egyensúlyban vannak, és ez annak köszönhető, hogy itt minden arra irányul, hogy egymást szeressék és segítsék. Az a motiváltság, amivel érkeznek reggel a gyerekek, kitart egész délig, amíg jönnek értük, sőt még akkor is azt mondják, hogy nem akarnak hazamenni, és talán ez a legnagyobb dicséret. A gyerekek őszinték, és csak azt mondják, amit éreznek. Pozitív dicséretet nem lehet kicsikarni belőlük.
Felnőtteknél a jobb agyféltekés rajztanfolyam a gátak ledöntésében, az önbizalomhiány kezelésében segít. A gyerekeknél ilyen idős korban már kezdenek kialakulni ezek a gátak, ugyanis az első osztály elvégzésével megismerik a teljesítmény orientáltságot, és versenyszellemet. Ezen a tanfolyamon inkább a sikerélményekre és a közösség építésre koncentrálnak, hogy az a fajta „könyöklős” szemléletmód, ne, vagy csak enyhébb változatban alakuljon ki.
A rajztudás fejlesztése is fontos, ugyanis a szemléletmód lényege, hogy úgy érezzük, nincs akadály, és bármit meg tudunk csinálni, jelen esetben le tudunk rajzolni. Ilyen idős korban a vonalak ismerete, a tér megtartása, és az arányok helyes használata a cél. Péntekre egy ülő helyzetben lévő Micimackót vagy Malackát fognak elkészíteni a gyerekek, ez a tanfolyam záró akkordja. A rajztudáson kívül, ami még fontosabb lehet, hogy a gyerekek elsajátítják, hogyan tudnak kizökkeni egy rossz hangulatból, hogyan tudnak koncentrálni, és azt is, hogy ne az legyen az első gondolatuk, ha nehézségbe ütköznek, hogy feladják.
Arra a kérdésre, hogy elég-e öt nap arra, hogy ez a szemlélet kialakuljon, Nyári Júlia ezt mondta:
##audio:4582##
Zsemberi Villő és Tóth Johanna
Tóth Johanna a barátnőivel érkezett a tanfolyamra, most tíz éves. Nagyon szeret rajzolni, és azért jelentkezett, hogy a jobb agyféltekéjét erősítse. Arról, hogy mi élvez a tanfolyamon, ő mesélt:
##audio:4583##
Zsemberi Villő és Zselyke testvérek, és édesanyjuk javaslatára jöttek el a tanfolyamra. A két kislány tíz és hét évesek, és a rajzoláson kívül, természetesen a játékért is odáig vannak. Villő válaszolt arra a kérdésre, hogy miért jó ez a tanfolyam:
##audio:4584##
A nyár a gyerekekről szólt a tanfolyamokat illetően is, de szeptember utolsó két hétvégéjén felnőtteknek szóló tanfolyam indul, Nyári Júlia vezetésével.
sk