Megvan a tram-train építője, szerelvények nélkül, 9 milliárdból 2019-re lehet kész

A közbeszerzési hatóság dokumentumai közé töltötték fel az aláírt szerződést, melyet a NIF Zrt. a szerencsés kivitelezőkkel kötött. A hódmezővásárhelyi traim-traint a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. (korábban TRSZ Gyenge és ERős Áramú Hálózatépítő Kft.) fogja megépíteni írja az mfor.
A két cég közút, valamint vasútfejlesztési és tervezési feladatokat köteles elvégezni, de ők építik a vasúti biztosítóberendezéseket és távközlési és erősáramú hálózatokat is a vonalon. A Szeged-Rendező pályaudvaron járműtelepet is ki kell építeni az új járművek számára. Július 25-én szignózták a felek a szerződést.
A vásárhelyi és szegedi építési tervek nem nagyon módosultak: Hódmezővásárhelyen 3,3 km hosszan egyvágányú városi villamosvonal épül ki 5 megállóhellyel és 1 végállomással, Szegeden villamosvonal épül a Rókus megállóhely és a 135 számú vasútvonal között.
A munkát a hatályba lépéstől számított 20 hónapon belül kell majd elvégeznie a nyertes vállalkozóknak.
Így jó esetben 2019 első felére készülhet el a projekt.
A 8,9 milliárdos összegben a szerelvények nincsenek benne.