Robogók százezrei futnak kötelező biztosítás nélkül a magyar utakon

Robogók százezrei futnak kötelező biztosítás nélkül a hazai utakon – írja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének becslése nyomán az MTI. A szakemberek számításai szerint körülbelül félmillió kismotor van forgalomban Magyarországon, ám csupán 55 százalékukra kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, ráadásul a kgfb-szerződés megléte sem garancia: a tulajdonosok mindössze 15-20 százaléka fizeti rendszeresen az átlag évi 3 ezer forintos díjat.
Az FBAMSZ közleménye figyelmeztet, egy rendőri igazoltatás esetén büntetés jár a ki nem fizet biztosítási díj miatt, ráadásul károkozás esetén saját zsebből kell fizetnie nemtörődöm motorosnak.
Sokszor a tulajdonosok sem tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kgfb-t kötni, ha azok részt vesznek a közúti közlekedésben – idézi a felhívás Papp Lajost, a szövetség gépjárműszekciójának elnökét.
Hozzátette sok esetben persze nem a tájékozatlanság miatt marad el a szerződéskötés: rengetegen vannak, akik szándékosan kerülik meg a díjfizetést.
Az alkuszok közleményéből mindemellett az is kiderül, ha egy károkozó robogós adott esetben szó nélkül meglép egy baleset helyszínéről (ami a számadataik szerint igen gyakran megesik) őt, a későbbiekben – rendszámtábla híján – szinte lehetetlen beazonosítani. Ezért is szeretnék, ha a robogókon is kötelezővé tennék rendszámokat.
Meglátásuk szerint így a kgfb meglétét is könnyebb lenne ellenőrizni, de az 50 köbcentis segédmotorként használt, valójában azonban ennél nagyobb kétkerekűeket is ki lehetne szűrni.
(Borítókép: illusztráció; forrás: Pixabay.com)