quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Vásárhely24.com archívum

Robogók százezrei futnak kötelező biztosítás nélkül a magyar utakon

2017. július 15.

Robogók százezrei futnak kötelező biztosítás nélkül a hazai utakon – írja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének becslése nyomán az MTI.  A szakemberek számításai szerint körülbelül félmillió kismotor van forgalomban Magyarországon, ám csupán 55 százalékukra kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, ráadásul a kgfb-szerződés megléte sem garancia: a tulajdonosok mindössze 15-20 százaléka fizeti rendszeresen az átlag évi 3 ezer forintos díjat.

Az FBAMSZ közleménye figyelmeztet, egy rendőri igazoltatás esetén büntetés jár a ki nem fizet biztosítási díj miatt, ráadásul károkozás esetén saját zsebből kell fizetnie nemtörődöm motorosnak.

Sokszor a tulajdonosok sem tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kgfb-t kötni, ha azok részt vesznek a közúti közlekedésben – idézi a felhívás Papp Lajost, a szövetség gépjárműszekciójának elnökét.

Hozzátette sok esetben persze nem a tájékozatlanság miatt marad el a szerződéskötés: rengetegen vannak, akik szándékosan kerülik meg a díjfizetést.

Az alkuszok közleményéből mindemellett az is kiderül, ha egy károkozó robogós adott esetben szó nélkül meglép egy baleset helyszínéről (ami a számadataik szerint igen gyakran megesik) őt, a későbbiekben – rendszámtábla híján – szinte lehetetlen beazonosítani. Ezért is szeretnék, ha a robogókon is kötelezővé tennék rendszámokat.

Meglátásuk szerint így a kgfb meglétét is könnyebb lenne ellenőrizni, de az 50 köbcentis segédmotorként használt, valójában azonban ennél nagyobb kétkerekűeket is ki lehetne szűrni.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Pixabay.com)