quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Promenad.hu archívum

Jövök, drágám!

2017. június 26.


Ahogy szokták mondani, egy tűt sem lehetett volna leejteni a zsúfolásig megtelt galériában, annyi ember volt kíváncsi Hámori Szabolcs kiállítására. Eifert János kiállítás-megnyitója ezúttal sem volt szokványos, hiszen elsősorban a képek bemutatására koncentrált, rögtönzött tárlatvezetés formájában azok értékeire – esztétikai és technikai kivitelezésére, egyéni stílusára és mondanivalójára – hívta fel a figyelmet. A kiállító művészt pedig „meginterjúvolta”, aki ezeket írta/mondta önmagáról: „1969. április 2.-án születtem Budapesten. Szinte beleszülettem a fotózásba, mivel édesapám a Magyar Távirati Iroda fotóriportere volt közel 40 éven keresztül. Ez alapvetően meghatározta fotográfiához való kapcsolatomat.

Általános iskoláimat Vácon végeztem, de édesanyám korai halála sajnos a pályaválasztásban nem a fotózás, hanem a vendéglátás felé sodort. A Gundel Károly vendéglátó ipari szakközépiskolában végeztem, és a szakma megszerzése után részben itthon részben külföldön dolgoztam. Itt kerültem ismét kapcsolatba aktívabban a fotózással. Ez még az analóg korszak volt, így édesapám sokban tudta támogatni előrelépésemet, de a fő irány a vendéglátás maradt.

Hazatérve saját vendéglátó ipari egységet nyitottam, és már jobban volt időm és lehetőségem a szalmai tudás elsajátítására.  Érdeklődésem az emberábrázolás felé kanyarított, ezen belül is a különböző élethelyzetek bemutatása felé. Különböző korszakokat szeretnék bemutatni ezekből elkapott pillanatokat. Most a 30-as évek Amerikája a téma, de már készülök a következő korral, a következő sorozattal. Mindemellett (a vendéglátós tapasztalatokból kiindulva) az ételfotós vonalat is erősítem, részben szabadúszó Stock fotósként, részben megbízásos munkákban.

2013-ban indult városunkban a Forte Fotóklub, amelynek alapító tagja vagyok, ételfotózásból már előadást is tartottam.

2015-től hazai és nemzetközi FIAP pályázatokon is indulok, ahol eddig két bronz, egy ezüst medált, és 5 kék szalagot, valamint szalon különdíjat kaptam. Augusztusban átvehettem az AFIAP művészdiplomámat is, ami rövid másfél év munkáját öleli fel. Több mint 70 képemet elfogadták különböző szalonokon, és ez a szám folyamatosan növekszik.

2016-ban a Magyar Fotóművészek Világszövetsége által kiírt vendéglátó ipari fotópályázaton “Egy jó paradicsomos tészta” című alkotásom a legtöbb pontot elért kép lett a versenyen, és így bekerült a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum archívumába.

Portfóliómat folyamatosan bővítem, témáimban a stúdiófotózás és az életképek kapnak fő szerepet, emellett absztrakt képeket is készítek, de szigorúan csak úgy, hogy legyen benne egy kis csavar is.”

Forrás: www.eifert.hu

Fotók: Hámor Szabolcs kiállítási képei, valamint Olasz Ági és Eifert János felvételei a megnyitóról