Erdei iskolában a Klauzálosok

2017. április 24-28. között 5 nap 4 éjszakás erdei iskola programot valósítottak meg 26 diák és 3 kísérő pedagógus részvételével. A program célja, a tanulók komplex személyiségfejlesztése, természettudományos gondolkodásuk formálása, szociális kompetenciájuk fejlesztése.
Az előző hét havas időjárása miatt aggódva keltünk útra, de szerencsére a helyszínen nyoma sem volt a télnek. Hétfőn ragyogó napsütésben érkeztek Visegrádra, ahol a diákok felelevenítették és kibővítették a kapcsolódó történelmi ismereteiket. Elsétáltak a Királyi Palota mellett, majd a Salamon torony és végül egy kellemes túra után a Fellegvár következett. A múzeumlátogatás mellett gyönyörködtek a festői szépségű Dunakanyarban.
Izgalommal várták a gyerekek a szálláshelyet, amit rövid idő alatt birtokba vettek és felderítették a környéket. Kedvenc helyszínné vált a turistaház mögött csordogáló kis patak és hatalmas füves területet, ahol lehetett röplabdázni, focizni, játszani, vagy csak egyszerűen jókat beszélgetni.
Kedden délelőtt a nemzeti parkok és a térképismeretek, főként a turistatérkép használata volt a téma, délután pedig tanösvény túrán ismerkedtek a diákok a Börzsöny növény és állatvilágával. A túra zárásaként örökbe fogadtak egy fát, amelyről kéreglenyomatot készítettek, megbecsülték, majd meghatározták a korát és magasságát, valamint egy levelének a területét.
Szerdán irány Királyrét! Kb. 10 km-t gyalogoltak a festői szépségű erdőben. Ez a túra próbára tette a diákok állóképességét, együttműködési képességét. Biztatták egymást, ha már fogytán volt az erő. Kellemes pihenőhely volt a Királyréti horgásztó, ahol erőt gyűjtöttek a visszaútra. És ez még nem volt elég! Sötétedéskor indultak az éjszaki túrára, amelyre nagy izgalommal és egy kis szorongással készültek. A tapasztalt túravezető kedves sztorijai oldották a feszültséget. Megtanulták, hogyan tájékozódjanak a sötétben. A bátorságpróbát mindenki hősiesen teljesítette. Elfáradva, de sok élménnyel tértek nyugovóra.
Csütörtökön délelőtt csoportmunkában matematikai kompetenciafejlesztés zajlott, ahol a Talány utca lakóinak néhány jellemzőjét kellett kihámozni a meghatározásokból, majd a várva várt számháború következett. A csapatok kipróbálhatták a védő és támadó szerepkört egyaránt. Kitartóan küzdöttek, de a támadóknak egyik esetben sem sikerült megkaparintani a védők zászlaját. Délután rőzsét gyűjtöttek és „tüzet” raktak. A fiúk szorgalmasan vágták a fát, a lányok tördelték az ágakat a tábortűzhöz. Minden előkészület ellenére sajnos nem sikerült tüzet gyújtani, mert eleredt az eső, ezért a szalonnasütés helyett a társalgóban vacsoráztak. Minden este daloltak és a szobáknak egy dallamra kellett az erdei iskolai történésekről szöveget írni. Az előadásra egész héten készültek a gyerekek és a bemutatóra is ezen az estén került sor.
Pénteken délelőtt vidám vetélkedő és értékelés zárta a programot, majd ebéd után indultak haza.
Forrás:
Rácz Jánosné
programszervező