quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Promenad.hu archívum

Erdei iskolában a Klauzálosok

2017. május 04.


2017. április 24-28. között 5 nap 4 éjszakás erdei iskola programot valósítottak meg 26 diák és 3 kísérő pedagógus részvételével. A program célja, a tanulók komplex személyiségfejlesztése, természettudományos gondolkodásuk formálása, szociális kompetenciájuk fejlesztése.

Az előző hét havas időjárása miatt aggódva keltünk útra, de szerencsére a helyszínen nyoma sem volt a télnek. Hétfőn ragyogó napsütésben érkeztek Visegrádra, ahol a diákok felelevenítették és kibővítették a kapcsolódó történelmi ismereteiket. Elsétáltak a Királyi Palota mellett, majd a Salamon torony és végül egy kellemes túra után a Fellegvár következett. A múzeumlátogatás mellett gyönyörködtek a festői szépségű Dunakanyarban.

Izgalommal várták a gyerekek a szálláshelyet, amit rövid idő alatt birtokba vettek és felderítették a környéket. Kedvenc helyszínné vált a turistaház mögött csordogáló kis patak és hatalmas füves területet, ahol lehetett röplabdázni, focizni, játszani, vagy csak egyszerűen jókat beszélgetni.

Kedden délelőtt a nemzeti parkok és a térképismeretek, főként a turistatérkép használata volt a téma, délután pedig tanösvény túrán ismerkedtek a diákok a Börzsöny növény és állatvilágával. A túra zárásaként örökbe fogadtak egy fát, amelyről kéreglenyomatot készítettek, megbecsülték, majd meghatározták a korát és magasságát, valamint egy levelének a területét.

Szerdán irány Királyrét! Kb. 10 km-t gyalogoltak a festői szépségű erdőben. Ez a túra próbára tette a diákok állóképességét, együttműködési képességét. Biztatták egymást, ha már fogytán volt az erő. Kellemes pihenőhely volt a Királyréti horgásztó, ahol erőt gyűjtöttek a visszaútra. És ez még nem volt elég! Sötétedéskor indultak az éjszaki túrára, amelyre nagy izgalommal és egy kis szorongással készültek. A tapasztalt túravezető kedves sztorijai oldották a feszültséget. Megtanulták, hogyan tájékozódjanak a sötétben. A bátorságpróbát mindenki hősiesen teljesítette. Elfáradva, de sok élménnyel tértek nyugovóra.

Csütörtökön délelőtt csoportmunkában matematikai kompetenciafejlesztés zajlott, ahol a Talány utca lakóinak néhány jellemzőjét kellett kihámozni a meghatározásokból, majd a várva várt számháború következett. A csapatok kipróbálhatták a védő és támadó szerepkört egyaránt. Kitartóan küzdöttek, de a támadóknak egyik esetben sem sikerült megkaparintani a védők zászlaját. Délután rőzsét gyűjtöttek és „tüzet” raktak. A fiúk szorgalmasan vágták a fát, a lányok tördelték az ágakat a tábortűzhöz. Minden előkészület ellenére sajnos nem sikerült tüzet gyújtani, mert eleredt az eső, ezért a szalonnasütés helyett a társalgóban vacsoráztak. Minden este daloltak és a szobáknak egy dallamra kellett az erdei iskolai történésekről szöveget írni. Az előadásra egész héten készültek a gyerekek és a bemutatóra is ezen az estén került sor.

Pénteken délelőtt vidám vetélkedő és értékelés zárta a programot, majd ebéd után indultak haza.

 

Forrás:

Rácz Jánosné

programszervező