quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Egyelőre leállnak a közműkiváltások, de Vásárhely szeretné a tram-traint

2017. április 28.

Uniós forrásból, az eredeti kalkulációhoz közelítő összegen és megtérülés esetén indulhat el a jelenleg kését szenvedő Szeged-Vásárhely közé tervett tram-train beruházása, mondta pénteken Hegedűs Zoltán alpolgármester. Mint részletesen, több cikkben beszámoltunk róla, jelenleg áll a projekt, mivel a korábbi kalkulációk helyett ma már a bekerülési összeg duplájáról van szó.

Az alpolgármester is elmondta, a projektre szüksége lenne a városnak, de nem minden áron, úgy pedig végképp nem, ha az a költségvetést terhelné. Kiemelte nagyon fontos hogy ha bár változhat is a beruházás ára, az akkor is megtérülő legyen. Itt nemcsak gazdasági megtérülésről beszélünk, hanem társadalmiról is összességében. Ez utóbbiba beletartozik a lakosság komfort és kényelemérzete, a két város közötti út lerövidülése, a károsanyag kibocsátás csökkenése, a két városra gyakorolt hatása és sok más összetevő.

Hegedűs Zoltán emlékeztetett, az eredeti elképelés az lett volna, 43 milliárdból, melyre akkor az NFM rábólintott, majd visszavonta, villamosítják a Szeged-Békéscsaba-Gyula vasúthálózatot, és közben Szeged és Vásárhely között tisztán villamos energiával működtetett tram-train vonal épül. A vasútpálya villamosításának visszavonása után – mely az alpolgármester szerint hatalmas dolog lett volna a két megye életében – tértek át arra a verzióra, hogy a városokban villamos, a nyílt pályán dízel üzemű, hibrid tram-train kiépítést terveznek.

Most a várakozás és a mérlegelés és tervezés időszaka következik, de mindenekelőtt tisztázni kell, miért duplázódtak meg a költségek és végül mekkora az az összeg melyből megtérülő tram-train épülhet. Addig a közműkiváltásokat felfüggesztik, azokat a munkákat melyeket már elkezdtek, befejezik. Ez azt jelenti, a május 8-tól öt hétre meghirdetett Andrássy utcai lezárás a Kaszap és a Kálvin tér között, szintén csúszik.

A Vásárhely24 érdeklődésére az alpolgármester elmondta, azok az egyéb kiemelt infrastrukurális beruházások, melyeket a tram-train építéséhez ütemeztek – mint például az Andrássy utca rekonstrukciója, belvárosi építkezések és egyebek – nem szenvednek csorbát, maximum annyi történhet, ezek nem egyidőben valósulnak meg.