Folytatódik a számháború tram-train ügyben: a Miniszterelnökség szerint a Stadler csúsztat

Folytatódik a számháború tram-train ügyben: reagált a Miniszterelnökség a Stadler kijelentéseire.
Az új nyilatkozat előtt azonban egy rövid summa az előzményekről: mint ismeretes, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfő este kiadott egy közleményt, miszerint a nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt „ellehetetlenülni” látszik, lévén a Hódmezővásárhely és Szeged közt közlekedtetni kívánt villamos-vasúti kocsik közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték.
Erre válaszul a tenderen győztes Stadler ma délután szintén közzétett egy nyilatkozatot, ahol is azt írják, bár az előzetesen kalkulált árnál valóban magasabb összeg szerepel az ajánlatukban, az korántsem az eredeti ár duplája; azt konkrétan csak 16,27 százalékkal lépi túl.
Erre válaszul futott be portálunkhoz ma késő délután egy újabb nyilatkozat a Miniszterelnökségtől. Levelük szerint az új ár a 2017-ben meghatározott számot valóban csak 16,27 százalékkal ugorja meg, „azt azonban elfelejti a cég hozzátenni”, hogy a kocsik, a 2016 nyarán közzétett A TramTrain szerelvények beszerzése a rövid- és középtávú közútfejlesztésekről szóló kormányhatározat projektlistájában még 10 milliárd forintos költségként szerepeltek, azaz a vállalat alapból egy, az eredetinél magasabb árból indult ki.
Az összeg 2017. márciusában 16 milliárd forintra emelkedett, míg a szerelvények darabszáma változatlanul 8 maradt. A Stadler ezen hatmilliárd forinttal magasabb beszerzési ár fölötti 16 százalékos többletköltségről beszél a közleményben – olvasható a tárca nyilatkozatában.
(Borítókép: illusztráció; forrás: Index/Tenczer Gábor)