quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 18. péntek
  -  Frigyes
Vásárhely24.com archívum

Folytatódik a számháború tram-train ügyben: a Miniszterelnökség szerint a Stadler csúsztat

2017. április 25.

Folytatódik a számháború tram-train ügyben: reagált a Miniszterelnökség a Stadler kijelentéseire.

Az új nyilatkozat előtt azonban egy rövid summa az előzményekről: mint ismeretes, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfő este kiadott egy közleményt, miszerint a nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt „ellehetetlenülni” látszik, lévén a Hódmezővásárhely és Szeged közt közlekedtetni kívánt villamos-vasúti kocsik közel kétszer annyiba kerülnének, mint azt eredetileg tervezték.

Erre válaszul a tenderen győztes Stadler ma délután szintén közzétett egy nyilatkozatot, ahol is azt írják, bár az előzetesen kalkulált árnál valóban magasabb összeg szerepel az ajánlatukban, az korántsem az eredeti ár duplája; azt konkrétan csak 16,27 százalékkal lépi túl.

Erre válaszul futott be portálunkhoz ma késő délután egy újabb nyilatkozat a Miniszterelnökségtől. Levelük szerint az új ár a 2017-ben meghatározott számot valóban csak 16,27 százalékkal ugorja meg, „azt azonban elfelejti a cég hozzátenni”, hogy a kocsik, a 2016 nyarán közzétett A TramTrain szerelvények beszerzése a rövid- és középtávú közútfejlesztésekről szóló kormányhatározat projektlistájában még 10 milliárd forintos költségként szerepeltek, azaz a vállalat alapból egy, az eredetinél magasabb árból indult ki.

Az összeg 2017. márciusában 16 milliárd forintra emelkedett, míg a szerelvények darabszáma változatlanul 8 maradt. A Stadler ezen hatmilliárd forinttal magasabb beszerzési ár fölötti 16 százalékos többletköltségről beszél a közleményben – olvasható a tárca nyilatkozatában.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Index/Tenczer Gábor)