quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Lázár: Ellehetetlenülni látszik a vásárhelyi tram-train projekt

2017. április 24.

Közleményt adott ma délután Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője, másfél nappal azután, hogy kiderült,  közel kétszerannyiba fognak kerülni a tram-train kocsik, mint azt korábban tervezték.

A kancelláriaminiszter portálunkhoz is eljuttatott nyilatkozatában mindenek előtt azt írja, Hódmezővásárhely és Szeged városa „az ellentéteket félretéve néhány éve összefogott”; egy olyan fejlesztésbe kezdett, mely naponta közel tízezer ingázó életét könnyítené meg, és „amely növelné a térség versenyképességét, a települések megtartó erejét, amely közelebb hozna két megyei jogú várost egymáshoz”.

Hiába azonban a közös szándék, hiába a kormány támogatása, ez a közös vállalkozás, a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer most ellehetetlenülni látszik. A tram-train rendszerben használható szerelvények beszerzése ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként közel duplájába kerülne, mint amennyire ők tervezték. Hódmezővásárhely országgyűlési képviselőjeként, és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként azt kérem a kormánytól, hogy ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására az aránytalanul megnövekedett költségek miatt. Sem országgyűlési képviselőként sem a Kormány tagjaként nem tudom elfogadni és nem tudom támogatni, hogy a hibás tervezés és előkészítés miatt megkétszereződjön egy beruházás költsége. A Magyar Kormány az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának – áll a tárcavezető közleményében.

Zárásképp hozzáteszi, köszönik a fejlesztést támogató választópolgárok segítségét, egyúttal sajnálatát fejezi ki, hogy „voltak, akik a közlekedési szakma képviselőjeként ellenezték a beruházást, vagy a Délmagyarország nevű napilap munkatársaként dolgoztak azon, hogy bebizonyítsák: Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést”.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Index/Tenczer Gábor)