quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 15. vasárnap
  -  Jolán, Vid
Promenad.hu archívum

Tuningshow-ra gördült a makói T-Ford

2017. április 06.


Öreg járgány, nem vén járgány – akár így is szólhatna a régi mondás. Ugyanis igen előkelő szerepet kapott a Marosparti Veterán Autós-Motoros Közhasznú Sportegyesület egyik legrégebbi járműve, egy Ford T-modell. A szépen rendbe tett masinát ugyanis kiállították a napokban Budapesten megrendezett Nemzetközi Autós és Tuning Kiállítás, Fesztivál és Show-n. – Az úgynevezett Autós és Motoros Nagykoalíció felkérésének tettünk eleget, s felvittük a fővárosba az 1921-es évjáratú autónkat – nyilatkozta Szilágy László. A civil szervezet elnöke hozzátette: Fordjuk úgy kapcsolódott a nemzetközi fesztiválhoz, hogy a rendezők az idén bemutatták azt, miként is vettek részt a magyarok a világ autógyártásában, s a makói Galamb Józsefnek is köszönhető az, miszerint egykoron az USÁ-ban elkészülhetett az első T-modell. – Érdekesség, hogy olyan csodák mellé került a miénk, mint a gödöllői egyetem tulajdonában lévő Fordson traktor vagy a magyarországi Kocs községből származó első olyan kocsi, mely már személyszállításra is alkalmas volt – sorolta az elnök.

Ilyen csodák közé került a makói T-Modell

A makói civil szervezet az idén ünnepli alakulásának a tizedik évfordulóját. A harminchét tagja összesen kétszáz különféle veterán autót és motort gondoz, javítgat. Ezekkel számos felvonuláson részt vettek már, s nem csupán a környéken, hanem az ország számos pontjára, sőt, külföldre is eljutottak. A veterános járműarzenál legidősebb példánya a budapesti feszitválon is kiállított Ford T-modell. Hogyan is került Makóra, illetve a Szilágyi család birtokába ez a jármű, arról Szilágyi Lászlót itt hallja:

##audio:3841##

Fordék nagyon sokféle modellt gyártottak egykoron. Volt köztük teljesen zárt, illetve nyitott változat, s ezeken belül volt 2, illetve 4 üléses is. – A miénk az négy férőhelyes, ponyvával fedett – mondta Szilágyi László. A motorját tekintve 2800 köbcentis. Galamb József kezemunkáját dicséri benne a bolygóműves sebességváltó és a differenciálmű.

Ilyen állapotban került egykoron Makóra az autó

Makón egyelőre két T-Modell található. Az egyik a már említett darab, a másik pedig a József Attila Múzeum Galamb Józsefet bemutató kiállításának az állandó része. – Egyik barátunk felajánlotta a Fordnak egy másik típusát, de ezeken kívül még szeretnénk beszerezni egy A-Fordot és egy Fordson traktort is – sorolta az egyesület álmát Szilágyi László.

Modern gépek között nézhették a budapesti show vendégei a kivetítőn futó múltat

Fotók: Szilágyi László

Munkatársunktól. K.