quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Egy magánszemély akadályozza a vásárhelyi keleti elkerülő építésének indítását

2017. április 05.

Mint arról többször is beszámoltunk, mintegy 1,8 milliárd forintra pályázott sikeresen Hódmezővásárhely önkormányzata, hogy TOP-os forrásból 2018 végére a 47-es főútba kapcsolja egy keleten megépülő elkerülő út formájában a makói, és lelei utat, valamint az ipari parkot az Erzsébeti úttól kezdődően.

A Vásárhely24 úgy értesült, a beruházás most megakadt, mivel a nyomvonal mentén egy, ott földterülettel rendelkező személy nem hajlandó a felkínált feltételek mellett átadni földterültetét.

Megkeresésünkre Hegedűs Zoltán alpolgármester elmondta, 2017 február elején indultak el azok a tárgyalások és egyeztetések, melyek során a tervezett keleti elkerülő nyomvonalára eső földtulajdonosokkal megegyezést kívántak. Hozzátette, a TOP-os forrás egy bizonyos százaléka fordítható csak a kisajátítás fedezésére. Határidőre az összes ingatlantulajdonossal megállapodás született, egyet kivéve.

Az érintettek nagy részével március végére sikerült megegyezni, vagy földcsere, vagy eladás formájában. Egy, a Csomorkányi és a tervezett elkerülőnél épülő körforgalmi csomópont terültében érdekelt gazdálkodval azonban nem sikerült az egyezség. A kisajátítandó 4000 négyzetméteres terület helyett az önkormányzat három másik hasonló nagyságú, és ugyancsak 60 aranykorona értékű földet ajánlott. Ebből az egyik ugyan megtetszett a földtulajdonosnak, de mivel a megközelítése szerinte kevésbé jó, másfélszeres értékű, tehát 90 aranykoronányi területet kért. Ezt az önkormányzat nem tudja megadni, magyarázta Hegedűs Zoltán.

Az alpolgármester még elmondta, ha a továbbiakban sem tudnak megegyezni, kisajátításra kerül a terület, ami már a kormányhivatal hatásköre, de ebben az esetben az eljárás miatt a beruházás indulásának időpontja bizonytalanná válik. Hozzátette, amennyiben ezt is megfellebezi a tulajdonos, úgy a vállalt határidők miatt, a TOP-os forrásból nyert 1,8 milliárd sorsa is veszélybe kerülhet.

Az eddigi tervek szerint a keleti elkerülő építése 2017 őszén kezdődhetne, és 2018 őszére át is adnák az utat. Emlékeztetőül, a 47-es északi elkerülő 2018 márciusára elkészül, majd májusban már az autósok is használhatják.

A Vásárhely24 információi szerint a földterület átadásával problémát állító személy, Kispál Ferenc, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Csongrád Megyei Szervezetének elnöke, korábbi országgyűlési képviselő.