Hatórás tortúra lett a Budapest-Vásárhely vonatútból

Hosszú órákra megbénult a vasárnapi vezetékszakadás miatt Kelet-Magyarország vasúti közlekedése – derült ki egyik olvasónk portálunkkal megosztott bosszús hangú útibeszámolójából.
Szavai szerint a Ceglédnél támadt hajnali műszaki hiba miatt még délután is „teljes volt a káosz” a MÁV-nál, olyannyira, hogy a Budapest és Szeged közti kevesebb mint kétszáz kilométeres vonatutat valamivel több mint öt és fél óra alatt sikerült letudnia.
Elmondása szerint elsősorban nem is a késés ténye volt dühítő, sokkal inkább „a tájékoztatás teljes hiánya”. Mint panaszolta, a Nyugati pályaudvaron – „Magyarország egyik, hanem legfontosabb vasúti csomópontján” – senki sem tudott információt adni neki (miként utastársainak sem) arra nézve, hogy honnan-hová, mi és mikor indul. A Szegedre, de a Nyíregyházára vagy épp a Debrecen felé tartók is az egymástól (esetleg a peronokon veszteglő kocsikat takarító emberektől) kapott töredékes hírek alapján próbálták kisakkozni, melyik vágányról indul a vonatuk.
Olvasónk végül egy Ceglédnek menő – a torlódások miatt már zsúfolásig telt – zónázó vonatra tudott – „épp, hogy csak” – felszállni, jó két órával az eredetileg kinézett InterCity tervezett indulása után. Beszámolója szerint a vonaton kalauzzal nem találkozott, így itt sem sikerült megtudnia, Cegléd után, hogy lesz, mint lesz.
Végül a Pest megyei városban sikerült átszállnia egy, immáron a csongrádi megyeszékhelyre tartó szerelvényre. Onnan már jobbnak látta busszal hazajönni Hódmezővásárhelyre.
A menetrend alapján kalkulált körülbelül két, két és fél órás utazás ezzel végül mintegy hat órásra nyúlt.
Mint mondta számára „csak” fárasztó és bosszantó volt a vasárnapi vasúti tortúra, másoknak azonban komoly ráfizetés is. Hallott olyan Budapestre tartó utasokról, akik egy színházi előadást, vagy épp a repülőjüket késték le a fennakadások miatt.
(Borítókép: illusztráció; forrás: Vásárhely24)