Új feladatokkal bővült a Járási Hivatal

Dr. Makó András – korábbi járási hivatalvezető – közel egy éve a NAV Csongrád Megyei igazgatójaként tevékenykedik, azóta üresen maradt a vezetői szék. Az irányításhoz kapcsolódó feladatokat Dr. Szegény Judit hivatalvezető helyettes látta el, egészen január elsejéig, amikortól Dr. Égető Gábort nevezte ki Dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkára. Dr. Égető Gábor számára nem ismeretlen a feladatkör és a vásárhelyi hivatal sem. A járási hivatalok megalakulásakor a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatalban vezető helyettesként végezte munkáját, majd 2015-ben a Makói Járási Hivatal élére került. Innen került „haza” – ahogy ő fogalmazott – Hódmezővásárhelyre, a hivatal élére.
Az eltelt időszakban rengeteg változás következett be a hivatal életében. Elég csak arra gondolni, hogy 2016 decemberéig több mint 100 fő dolgozott a Járási Hivatalban, míg 2017 januárjától ez a létszám több mint 300-ra nőtt. A hivatali dolgozók számának megháromszorozódása annak köszönhető, hogy jelentősen bővült a feladatkör, amelyet ezentúl ellát a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal. Csak Vásárhelyen hat telephellyel rendelkezik a szervezet.
Ezek között található a fő „bázis”, vagyis az Ady Endre út 14. szám alatti megújult épület, ahol az egyik legnagyobb ügyfélforgalmat lebonyolító létesítmény, a Kormányablak székel. A Járási Hivatalhoz tartozik a Munkaügyi Központ, az Agrárcentrum, az Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal, a Kálvin János téri Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály, illetve a Rárósi út 110. szám alatt találják meg az ügyfelek azokat, akik a mezőgazdasági, halászati és vadászati hatósági ügyekkel foglalkoznak. Azaz ezentúl az agráriumhoz kapcsolódó valamennyi hatósági feladatot – az egész megye vonatkozásában – Hódmezővásárhely Járási Hivatala látja el.
Dr. Égető Gábor elmondta, hogy most az elsődleges célja, hogy ezt a nagyon szerteágazó szervezetet egységgé kovácsolja, és hogy az átállásból az ügyfelek semmit ne vegyenek észre.
A műsorhoz nagyon sok hozzászólás érkezett, és rengetegen kiemelték azt, hogy az ügyintézés az új Kormányablakban sokkal gyorsabb, illetve nagyon kedvesek az ott dolgozók. Dr. Égető Gábor kifejtette, hogy ez az ő esetükben szinte kötelező, hiszen ők egyértelműen azért vannak, hogy az emberek segítsék, megkönnyítsék számukra a hivatali ügyintézést, és ezt a jövőre vonatkozóan is követendő elvként fogják a szemük előtt tartani.
ÉR.