Parkolási problémák a vásárhelyi kórház körül

Lázár János országgyűlési képviselő, kancelláriaminiszter lapunknak decemberben adott interjújában elmondta, az épp bontás alatt álló Zrínyi 12-14 alatti bérház helyén indokoltnak látná egy mélygarázs megépítését, enyhítve a belváros, és különösen a kórház környékének parkolási gondjait. Januárban Hegedűs Zoltán alpolgármester is interjút adott a Vásárhely24-nek, ő többek között arról beszélt, mivel rengeteg parkolóhely szűnik meg az Andrássyn a Tram-train miatt, az utca mögött, a jelenlegi kihasználatlan zöld terület alatt is egy hatalmas mélygarázs épülhet.
A legutóbbi közgyűlésben Lázár János ismét elhozakodott a Zrínyi 12-14 helyére tervezett lehetséges objektumokkal, valamint a kórház környékének parkolási problémáit is forszírozta. A mély vagy emeletes garázs lehetőségét ekkor is kiemelte, mindamellett hogy érkezett javaslat irodaház, üzletközpont, sőt orvosi lakások és könyvtár építésére is. Azt javasolta, addig is míg a város dönt a telek sorsáról, talán átmenetileg is meg lehetne nyitni azt parkolónak a bontás és a területrendezés végeztével.
A közgyűlésen részt vevő kórházigazgatót, dr. Kallai Árpádot is megkérdezték, milyen az intézmény környékén a parkolás helyzete. Kallai Árpád elmondta, 200 kórházi dolgozónak van autójára behajtási engedélye a kórház területére, de már ezek a helyek is túl vannak terhelve. Az intézménybe 4-500 fő érkezik egy-egy nap járóbeteg-ellátásra, a látogatók számát pedig nem lehet megbecsülni. A kórház ingyenes látogatói parkolójában 35 hely található és ezek mindig tele vannak.
Tapasztalatunk és megfigyelésünk szerint ezt a parkolót nem mindig csak és kizárólag azok veszik igénybe akiknek a kórházban van dolguk. Ezt azonban ellenőrizni és betartatni igen nehéz. Megoldást talán az jelenthetne, ha a bejárat egyirányú lenne és egy kórházban kapott igazolás leolvasásával egy másik egyirányú kapun lehetne csak elhagyni a kórház parkolóját. Akinek pedig ilyen nincs, azt szankcionálni. De ez csak a mi hirtelen ötletünk.
Kallai Árpádot a testület felkérte, végezzenek felmérést, sürgősen és egy hosszabb időszakon keresztül, naponta hányan érkeznek a kórházba gépkocsival, és milyenek a parkolási szokásaik. A főigazgató még elmondta, az intézmény keleti, Hunyadi utca felőli oldalán régi műszaki épületek állnak. Ezeket hamarosan elbontják és egyébként ide is parkolókat terveztek.
A közeli utcák parkoló övezeteiben is csaknem állandó a helyhiány. A Hódi Pál utcai mélygarázst, mint elsőként számoltunk be róla, nemcsak parkolónak, gépkocsi tárolónak is használják egyesek. Magyar Józseftől a Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató Nonprofit Zrt. vezetőjétől megtudtuk, a mélygarázsba hamarosan automatát fognak telepíteni, attól kezdve pedig a felszínhez hasonlóan, óránként 200 forintért lehet csak ott parkolni. (tulajdonképpen már most is fizetős lenne a mélygarázs, de amíg nincs a mélyben parkolójegy automata, nem kérhetik a parkolási díjat)
A belváros parkolási anomáliájához még hozzájárul, hogy a másik mélygarázs, a Balogh Imsi alatt, félgőzzel üzemel, pedig már eligazító táblák is jelzik, hogy merre található. Ugyancsak nehezíti a helyzetet, hogy a Ginkgo Hotel alatt található garázst sem használják az autósok. Lázár szerint vagy mert nem is tudnak róla, hogy itt is lehet, ráadásul olcsóbban parkolni, vagy a szokás teszi gátlásossá az autósokat, hogy nem mennek olyan hotelbe parkolni ahol pedig nem szálltak meg. Hozzátette, érdemes lenne felhívni a vásárhelyiek figyelmét arra, hogy bizony itt is van pár tucat parkolóhely.
Lázár János a Zrínyi utcai telek kérdését a csütörtöki, tarjáni fórumon is elővette. Elmondta, kis kockázattal kijelenthető, a területe 1-2, de akár 3 szintes mélygarázs fog épülni, a felszínéről pedig bárhogy dönthetnek.