quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Új részletek derülhetnek ki

2017. január 28.


A hét elején vették le az utolsó DNS-mintákat a veronai buszbaleset áldozatainak azonosításához, majd egy milánói laboratóriumba szállították őket, ahol szünet nélkül zajlik a munka – mondta Sárközy Júlia, az M1 római tudósítója.

A minták a tizenhat halálos áldozat és a két, továbbra is válságos állapotban lévő sérült személyazonosításához kellenek. A levett DNS-t a családtagoktól vagy az áldozatok személyes tárgyairól vett mintákkal kell összehasonlítani.

A baleset rekonstruálását is segítheti az azonosítás

A feladat, hogy minden áldozatot és a két súlyos sérültet is minden kétséget kizáróan azonosítsák, időigényes feladat. A családtagokkal csak ennek megtörténte után közlik a hatóságok az eredményeket. Ezután a családtagok hazavihetik szeretteiket eltemetni – mondta a tudósító.

Az azonosítás azért is fontos, mert a szerzett sérülések és a halál okainak tisztázásával, valamint az ülésrend segítségével a baleset dinamikájára is fény derülhet – hangsúlyozta a riporter.

Sorra zárják ki az elképzelhető okokat

A január 20-ai tragédia okairól hivatalos közlemény egyelőre nincs, de az olasz hatóságok képviselői folyamatosan nyilatkoznak a helyi sajtónak, és kizárják, hogy műszaki hiba történt volna. Azt sem tartják valószínűnek, hogy a busz defektet kapott, valamint azt is megerősítették, és hangsúlyozták, hogy a volánnál ülő sofőr nem lépte át a megengedett haladási sebességet – tette hozzá a riporter.

A veronai baleset helyszínére kiérkező első tűzoltócsapat parancsnoka elmondta, szerinte nem az üzemanyagtartály lobbant lángra, hanem az abból kiszivárgó gáz. Ezután a tűz nagyon gyorsan elterjedt, mert a busz műanyagtartozékai könnyen meggyulladtak, a lángok pedig beborították az egész járművet.

A baleset Verona városát is mélyen megrendítette, a város egyik tévécsatornája egész estés műsorban foglalkozott a tragédiával – mondta Sárközy Júlia, az M1 római tudósítója.

Forrás: hirado.hu