quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 18. péntek
  -  Frigyes
Vásárhely24.com archívum

Hegedűs: út nyílik a Spar mellett, hatalmas mélygarázs épül az Andrássyn

2017. január 13.

Tegnapi Almási István polgármesterrel készült interjúnk után ma Hegedűs Zoltán, Vásárhely gazdasági ügyekért és beruházásokért felelős alpolgármesterével beszélgettünk.

– Melyek voltak 2016 legfontosabb beruházásai?

– A legnagyobb és ahol a legtöbbet költöttünk az az úszó EB-hez kapcsolódó, a strand és az uszoda területén befejezett építkezés és felújítás sorozat volt. Több mint 1 milliárd forintból új uszoda, tereprendezés, egy kis új játszótér, konditerem valósult meg, a régi uszodát pedig felújítottuk. Megújult a gépészet, a levegő és hangtechnika, a kijelző rendszer, wifi került kiépítésre és még sorolhatnánk.

– Polgármester úr pedig a stadion területén történt fejlesztéseket emelte ki, lehet az mondani, hogy a 2016-os év a sportberuházásokról szólt?

– Ez így nem teljesen igaz. Nagyon sok pénzt költöttünk sportberuházásokra valóban, de természetesen másra is. A sportfejlesztéseket 2018-ig, amíg a TAO források rendelkezésre állnak, folytatni is fogjuk.

– A decemberi közmeghallgatáson egy esetleges tekepálya, fedett, állandó jégpálya ötlete is felmerült.

– Tervek mindig kellenek, ez mindig nagyon fontos. Jelenleg nagyon nehezen látható mekkora kihasználtsága lenne egy fedett jégcsarnoknak, vagy akár egy tekepályának. Ehhez mindenképpen felmérés szükséges.

– Fórumokon állandó kérdés a helyi közlekedés. Ezen a területen mi történt tavaly?

– Elkészült a 47-es felújítása, a 4 sávos szakaszt is megújították a laktanya és Kishomok között. A város önerős útépítéseket is végzet. Ilyen volt a Hódi Pál és a Bakay utca rekonstrukciója. Kerékpárutakat is újítottunk, a Kutasi út mentén például egy új, világító csíkkal is elláttuk azt – próbaképpen. A két legnagyobb, már megkezdett beruházás pedig a 47-es elkerülő és a tram-train építése, melyek során a kormány, a NIF-en keresztül több mint 40 milliárd forintot költ Hódmezővásárhelyre.

– Itt át is kanyarodhatunk 2017-re. Milyen változásokat hoz a tram-train építése a vásárhelyi közlekedésben?

– A kötöttpályás vonal megépítése mellett új körfogalmak is épülnek a városban, melynek feltétlenül pozitív hatása lesz a közlekedésre. Körforgalom épül a Bajcsy és a Kistópart, dupla körforgalom pedig a Bocskai, Andrássy, Petőfi kereszteződésbe. Ezen kívül kis körfogalmat alakítunk ki az Andrássyn, a Szent Antal utca kereszteződésében. Ennél fel is merülhet, miért van erre itt szükség. Elmagyarázom. A város keresztirányú átjárása egyik oldalon a Madách-Hunyadi útvonalon bonyolódik, a másikon pedig a Kaszapon. A kettő egymástól viszonylag távol van. A Szent Antal utcai körfogalom azonban lehetőséget biztosít arra, hogy valamikor, déli irányba a Spar mellett megnyitásra kerüljön és út épüljön a Szentkirályi utcába csatlakozva. A belváros megközelíthetőségét, bejárhatóságát ez jelentősen javítaná.

– A tram-train miatt nagyon sok parkolóhely szűnik meg az Andrássyn. Hol fognak a most ott álló autók parkolni?

– Az Andrássy 2-4-6 mögött található egy hatalmas, üres, most fűvel borított tér. Az a tervezők javaslata, hogy ez alá építsünk egy nagy mélygarázst, úgy hogy a felső zöldövezetet hagyjuk meg. Itt azon is el lehet akkor gondolkozni, hogy ennek ki és bejárata lehetne az előbb említett, megnyitott útról.

– Hol épülhet még parkoló?

– A tavalyi úszó EB-re a strand kemping területén alakítottunk ki parkolót, melyet hamarosan mindenki előtt megnyitunk. Ezzel is egy belváros közeli, nagyméretű pakolóterülettel bővül a város. Egy már meglévőt is felújítunk, mintegy 30 millió forintból. Mivel a városi stadion területén és mögött már nem lehet parkolni, felújítjuk a bejárat előtti parkolót, mely térköves burkolatot és csapadékelvezetőt kap, így egy kényelmes parkolási lehetőséggel bővül a stadion és a piac is.

– Az ipari park fejlesztése is megkezdődik. Van-e ezzel kapcsolatban újdonság?

– Folyamatosan érdeklődnek már kisebb-nagyobb cégek, vállalkozások. Múlt év végén például egy szegedi fémipari vállalkozás keresett meg minket. Nem nagy de régi cégről beszélünk, aki bár nem érzi rosszul magát Szegeden, de az ipari park fejlesztése, és részben a tram-train miatt is, lehet hogy áttenné székhelyét Vásárhelyre. Az is indokuk, hogy a már meglévő ipari parkban rengeteg fémipari vállalkozás működik, melyekkel kooperálni tudnának. De nem csak kisebb, hanem nagyobb cégek részéről is van érdeklődés. A HIPA-val (Hungarian Investment Promotion Agency – Nemzeti Befektetési Ügynökség) is folyamatos kapcsolatban vagyunk, van egy komplett anyagunk az asztalukon. Nem szeretnénk semmit sem elkiabálni, de a vásárhelyi ipari park bővítése iránt igen élénk az érdeklődés.

Hegedűs Zoltán alpolgármester további tervekről is beszámolt, melyekről később részletesen is írni fogunk.

Szombat Mihály

Fotó: Bornemissza Péter