quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Mutatjuk a Tram-Train vásárhelyi megállóit!

2017. január 11.













Egyre nagyobb hírverést kap országosan is Magyarország első, Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett elővárosi hibrid és dízelüzemű elővárosi vonala. Szerdán Hegedűs Zoltán alpolgármester a részletekről beszélt a városházán.

A közbeszerzés nemzetközi, így az összes uniós ország cégei pályázhatnak a tram-train kivitelezésére, mely ideális esetben 6 hónap alatt le tud folyni, így nyárra, nyár végére kihirdethető, ki fogja eztt megépíteni. Ezután 20 hónap van arra, hogy elkészüljön pálya, a megállók és minden hozzá kapcsolódó közlekedéstechnikai megoldás. Ez azt jelenti 2019 első negyedévére elkészülhet minden, és ha a szerelvények is elkészülnek, megindulhat egy próbaüzem, melyre a biztonságos üzemeltetés miatt van szükség.

A város képe az építkezés során, illetve annak befejeztével jelentősen átalakul, mint ahogy a közlekedés is. A legtöbben talán arra kíváncsiak, hogyan, és hol lesznek a megállók, mondta Hegedűs Zoltán.

A tram-train Népkert állomásnál tér le a Szeged-Békéscsaba vasúti vonalról – itt váltanak dízelből villamos üzemre is a szerelvények – ahol két vágánypárt építenek az állomás épülete mögött. A fel-leszállást egy peronszigetről lehet elvégezni. Az út túloldalán pedig jókora autóparkoló kap majd helyet.

Megálló épül az Ady és a Bartók sarkára, a strand jó megközelíthetőségét is segítve. Itt egy vágány fut majd, a peron és sín az út közepén kap helyet. Természetesen az Ady utca burkolatának szélesítésére lesz szükség. Az Ady végén található körfogalom sajnos útjában lesz a vonalnak, így az ott található köztéri alkotás más, méltó helyre kerül.

Következő megálló a Hősök terén kerül kialakításra. A mostani buszmegálló másik, tér felöli oldalán fut a sín, közelében pedig egy még nagyobb kerékpártárolót is kialakítanak. A Hősök teréről a Szőnyire kanyarodik a vágány, nagyjából a jelenlegi kerékpárút helyén. A vonal a Sarokház előtt kanyarodik el, és mint rákérdezünk, ennek nem lesz útjában a Szántó-Kovács szobor.

A Kossuth téri megálló tulajdonképpen az Andrássy elején kap helyet. Itt dupla vágányt építenek két oldalt peronokkal, ugyanakkor a személygépkocsi parkolás az utcában megszűnik, sőt behajtani is csak engedéllyel lehet, az itt található lakásokhoz, vagy üzletekhez. A Szent Antal utcai kereszteződéshez egy mini körforgalom kerül, mely megkönnyíti a közlekedést a Szent Antal utca felé.

Nem lesz körfogalom az Emlékpontnál, itt marad a mostani közlekedési rend, jelzőlámpákkal, viszont a lámpák úgy lesznek beállítva, hogy a tram-train mindig szabad utat kapjon. Újabb körforgalom, a Teleki-Kinizsi-Táncsics kereszteződéshez hasonló dupla épül a Petőfi-Andrássy-Bocskai sarokra, mely a két utcáról való kikanyarodást könnyíti meg, bár a 47-es elkerülő lekészültével vélhetően kisebb forgalommal találkozhatunk a Kaszap és a Kutasi út felől – tette hozzá Hegedűs.

Az utolsó előtti megálló a Kálvin téren lesz a Bercsényi utca torkolatától majdnem a szökőkútig. A vágány és a peron itt is az út közepén kap helyet. Innen a szerelvény úgy kanyarodik a Bajcsyra, hogy a szökőkutat nem, csak mellette található kis zöldövezet egy részét érinti, így ennek áthelyezésére nem lesz szükség.

A végállomás a Nagyállomás előtt kerül kialakításra két vágányon. Itt a szerelvény nem fordul meg, hanem a vezető egyszerűen átsétál a villamos másik végébe és indulhat is vissza Szegedre. A pálya végpontját egyébként úgy alakítják ki, hogy a nagyvasúti pályára is kialakítható lesz a rácsatlakozás, ha valami úgy hozza.

A negyedik új körforgalom még ez előtt a Bajcsy-Tóalj-Kistópart kereszteződésben, a vasúti átjáró előtt épül meg.

A tram train építése még Szegeden is némi átalakítást kíván, ám megállója a két város között csak Algyőn lesz. A vásárhelyi munkálatokon túl Kopáncs és a híd között hatalmas építkezés várható, itt dupla sínpár kerül kialakításra, hogy a tram-train szerelvények egymást és a vonatokat is kerülni tudják.