quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 21. csütörtök
  -  Sámuel, Hajna
Promenad.hu archívum

20 tonnás súlykorlátozások

2017. január 05.


A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valaminta Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hezérkező különböző szintű (lakossági, országgyűlési képviselői, ombudsmani) bejelentésekben az új útdíj rendszer bevezetése óta a főúti szakaszokon tapasztalható teherforgalom növekedésre és az ebből származó környezetterhelésre panaszkodtak az érintettek.

Fotó: illusztráció

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel közösen vizsgálatot indított a beérkező panaszok ügyében és megállapítást nyert, hogy a teherforgalomnak a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra történő leghatásosabb átterelése az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozásával érhető el. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ az egyes főúti szakaszok forgalomkorlátozására javaslatot terjesztett a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elé, amely indítvány elfogadása megtörtént. A szükséges intézkedések végrehajtásának határidejeként 2017. január 1-jét határozta meg, melynek érdekében kerültek kihelyezésre a nevezett szakaszokon a KRESZ 44. ábraszámú „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos” jelzőtáblák és esetenként a „kivéve áruszállítás”kiegészítő táblák.

Az érintett útszakaszok a következők:

Megye

Gyorsforgalmi út száma

Párhuzamos

főút száma

Korlátozás helye

kezdő szelvény

Vég-

szelvény

Komárom-Esztergom

M1

1

51 820;

57 000;

Komárom-Esztergom

M1

1

57 942;

64 350;

Komárom-Esztergom

M1

1

89 619;

93 567;

Győr-Moson-Sopron

M1

1

96 960

108 170

Győr-Moson-Sopron

M1

1

137 870

140 060

Győr-Moson-Sopron

M1

1

159 460

160 580

Csongrád

M5

5

133 590

146 825

Csongrád

M5

5

147 195

155 825

Fejér

M6

6

37 950;

48 282;

Fejér

M6

6

81 302;

87 070;

Tolna

M6

6

115 680

120 273

Hajdú-Bihar

M3

35

18 600

23 270

Hajdú-Bihar

M3

35

37 020

40 150

Hajdú-Bihar

M35

35

66 550

77 310

Hajdú-Bihar

M3

36

6 915

22 060

Szabolcs-Szatmár-Bereg

M3

41

28 103

34 092

Csongrád

M43

43

28 200

34 840

Baranya

M60

57

11 510

17 570

Győr-Moson-Sopron

M85

85

12 627

17 551

Vas

M86

86

80 367

85 976

Vas

M86

86

92 604

96 635

Csongrád

M43

4434

77 226

84 700

Csongrád

M5

5421

10 703

18 813

Az intézkedések célja összességében, a főutak átmenő forgalmának csökkentése, elterelése, valamint az itt élőket érő kedvezőtlen környezeti hatások mérséklése. Az érintett településeken működő vállalkozások számára a tilalom hatálya alá eső, a tiltott szakaszokat nem áruszállítás céljából igénybevevő teherjárművek közlekedéséhez a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságai éves behajtási engedélyt fognak kiadni. A behajtási engedély kiadásához szükségesaz igénylő személy azonosságával, a telephely címével, a jármű típusának megjelölésével, valamint tömegének feltüntetésével az illetékes megyei igazgatóság címéretörténő igény megküldése.

Forrás:

Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Címkék: