20 hónap alatt meg kell építeni a Tram-Traint

Kiírta a Közbeszerzési Hatóság a NIF Zrt felügyeletére bízva a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train létesítése, közúti vasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátása című pályázatot. A nyílt közbeszerzésen most tervezőt és kivitelezőt is keresnek. Minderre 20 hónapot szabtak meg. Pályázni február 15-ig lehet – írja a napi.hu.
A két város között olyan új, kötöttpályás közlekedési kapcsolat jön létre, amely a településeken belül villamosként, míg azokon kívül vonatként közlekedik. Így Hódmezővásárhelyen 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással.
Ajánlatot olyan cég tehet, amelyiknek a megelőző három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte a 6 milliárd forintot, és ebből a vasútépítés, vagy vasútátépítés legalább 3 milliárd forint volt. A tervezésre és kivitelezésre 20 hónapot írt elő a NIF, amit nem lehet meghosszabbítani.
A Vásárhely-Szeged közötti tram-train vonal az első ilyen lesz az országban. Ehhez hasonló a németországi Kasselben működik, mely mintegy mintapéldája az ilyen projekteknek. A német elővárosi vonalat a vásárhelyi városvezetés és a műszaki szakemberek is meglátogatták már korábban.
A 2006-ben épült kasseli vonal után például 2012-ben az angol Sheffield, Rotherham és Huddersfield térségébe is ilyet terveztek, így ők is megtekintették és példának állították. A Kassel és Wolfhagen között húzódó vonal 20 kilométeres. A városokban elektromos, a nyílt pályán dízel üzemben futó szerelvények közlekednek rajta, ezt tervezik egyébként Vásárhelyen is. A német vonalat a francia Alstom cég látta el hibrid üzemű szerelvényekkel.
fotók: mcrua.org.uk