quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

20 hónap alatt meg kell építeni a Tram-Traint

2017. január 04.

Kiírta a Közbeszerzési Hatóság a NIF Zrt felügyeletére bízva a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train létesítése, közúti vasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátása című pályázatot. A nyílt közbeszerzésen most tervezőt és kivitelezőt is keresnek. Minderre 20 hónapot szabtak meg. Pályázni február 15-ig lehet – írja a napi.hu.

A két város között olyan új, kötöttpályás közlekedési kapcsolat jön létre, amely a településeken belül villamosként, míg azokon kívül vonatként közlekedik. Így Hódmezővásárhelyen 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással.

Ajánlatot olyan cég tehet, amelyiknek a megelőző három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte a 6 milliárd forintot, és ebből a vasútépítés, vagy vasútátépítés legalább 3 milliárd forint volt. A tervezésre és kivitelezésre 20 hónapot írt elő a NIF, amit nem lehet meghosszabbítani.

A Vásárhely-Szeged közötti tram-train vonal az első ilyen lesz az országban. Ehhez hasonló a németországi Kasselben működik, mely mintegy mintapéldája az ilyen projekteknek. A német elővárosi vonalat a vásárhelyi városvezetés és a műszaki szakemberek is meglátogatták már korábban.

A 2006-ben épült kasseli vonal után például 2012-ben az angol Sheffield, Rotherham és Huddersfield térségébe is ilyet terveztek, így ők is megtekintették és példának állították. A Kassel és Wolfhagen között húzódó vonal 20 kilométeres. A városokban elektromos, a nyílt pályán dízel üzemben futó szerelvények közlekednek rajta, ezt tervezik egyébként Vásárhelyen is. A német vonalat a francia Alstom cég látta el hibrid üzemű szerelvényekkel.

fotók: mcrua.org.uk