Az egykori vásárhelyi cég építi a győri elkerülőt

A NIF csütörtökön hirdetett eredményt a Győrt keletről elkerülő út harmadik ütemének kivitelezése ügyében. A szakasz közel 15 milliárd forintból valósul meg.
A három építési ütemben megvalósuló, Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal, összesen 13,4 kilométer hosszan. Az új nyomvonalon épülő elkerülő első, M1 autópálya és a Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti második ütemet pedig karácsony előtt már használhatják a közlekedők.
A harmadik, Vámosszabadiig vezető 5,2 km hosszú szakasz kivitelezésére irányuló közbeszerzési eljárás is eredményes volt – hirdette ki csütörtökön a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A nyertes ajánlattevő az SHS Konzorcium, melynek tagjai a STRABAG Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a STRABAG AG. A kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.
Ebben az ütemben új, 395 méter hosszú híd épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A meder bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidak létesülnek, a mederhíd pedig úgynevezett kosárfüles ívhíd lesz. A hídon kerékpárút és díszkivilágítás is épül. A fejlesztés részeként 3 körforgalmi csomópontot alakítanak ki a 14. sz. főúton, valamint az 1301. j. és az 1302. j. utakon.
Az elkerülő út 2018-ra készül el. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával.
Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. (Hódút Kft.) 1994-ben alakult, amelynek jogelődje az 1949-ben létrejött Szentesi Útfenntartó Nemzeti Vállalat volt, amely később Hódmezővásárhelyi Közúti Építő Vállalat néven működött Délkelet-Magyarországon. 2007-től a Duna Aszfalt cégcsoport tagjaként főként labortevékenységet végzett, de részt vett számos építőipari munkában generálkivitelezőként. 2015 tavaszától, a Duna csoportból való kiválása óta főleg az ország déli és keleti régiójában, illetve Romániában tevékenykedik a vállalat, a fő telephelyek Debrecenben, Békéscsabán és Szegeden találhatók.