quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Az egykori vásárhelyi cég építi a győri elkerülőt

2016. december 19.

A NIF csütörtökön hirdetett eredményt a Győrt keletről elkerülő út harmadik ütemének kivitelezése ügyében. A szakasz közel 15 milliárd forintból valósul meg.

A három építési ütemben megvalósuló, Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal, összesen 13,4 kilométer hosszan. Az új nyomvonalon épülő elkerülő első, M1 autópálya és a Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti második ütemet pedig karácsony előtt már használhatják a közlekedők.

A harmadik, Vámosszabadiig vezető 5,2 km hosszú szakasz kivitelezésére irányuló közbeszerzési eljárás is eredményes volt – hirdette ki csütörtökön a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A nyertes ajánlattevő az SHS Konzorcium, melynek tagjai a STRABAG Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a STRABAG AG. A kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.

Ebben az ütemben új, 395 méter hosszú híd épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A meder bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidak létesülnek, a mederhíd pedig úgynevezett kosárfüles ívhíd lesz. A hídon kerékpárút és díszkivilágítás is épül. A fejlesztés részeként 3 körforgalmi csomópontot alakítanak ki a 14. sz. főúton, valamint az 1301. j. és az 1302. j. utakon.

Az elkerülő út 2018-ra készül el. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával.

Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. (Hódút Kft.) 1994-ben alakult, amelynek jogelődje az 1949-ben létrejött Szentesi Útfenntartó Nemzeti Vállalat volt, amely később Hódmezővásárhelyi Közúti Építő Vállalat néven működött Délkelet-Magyarországon. 2007-től a Duna Aszfalt cégcsoport tagjaként főként labortevékenységet végzett, de részt vett számos építőipari munkában generálkivitelezőként. 2015 tavaszától, a Duna csoportból való kiválása óta főleg az ország déli és keleti régiójában, illetve Romániában tevékenykedik a vállalat, a fő telephelyek Debrecenben, Békéscsabán és Szegeden találhatók.