quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Promenad.hu archívum

Másfél év kell a teljes megépítéshez

2016. december 13.


Az északi elkerülő – amely Kopáncsnál tér le és az ATEV-nél kapcsolódik vissza a 47-es főútra – kétszer egy sávban, 12,7 kilométer hosszan épül ki. A szakaszon egy egyedi 5 hídszerkezetből álló, 30 méter külső sugarú körhidat, egy kerékpáros aluljárót, valamint további két hidat terveznek. A nettó 28 milliárd forintos beruházás Vásárhelyt tehermentesíti az átmenő gépjárműforgalomtól.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden fórumot tartott az elkerülővel kapcsolatban. Kókai Péter projektmenedzser a lakosság türelmét és megértését kérte a munkálatok során előforduló kellemetlenségek miatt.

– A tervezett ütem szerint haladunk. Töltésalapozással és humusz szedéssel kezdtünk, a következő hónapok is ezzel telnek – ismertette Molnár József. A kivitelező Colas Út Zrt. képviselője elmondta, januártól elindulnak a leglátványosabb projektelemek, a műtárgyak építése. A nyár végére jutnak az aszfaltozáshoz, majd 2018 márciusában ideiglenes forgalomba helyezési eljárást folytatnak le. Az elkerülő építése 2018 májusában fejeződik be, az útszakaszt ezt követően adják át a forgalomnak.

A szükséges anyagmozgatáshoz vasúti, vízi és közúti szállítást egyaránt igénybe vesznek. Utóbbihoz földutakat szórtkő alappal láttak el, hogy a szállítás a térségben élőket a lehető legkisebb mértékben zavarja.

A fórumon résztvevő Albert Sándor arról érdeklődött, hogy a beruházás kapcsán várható-e a körtvélyesi út felújítása. Mucsi László, a Városfejlesztési Iroda vezetője reagált: a kivitelező a vasúti szállítás miatt az út felét útalappal ellátta. A szakasz másik részéhez pályázati forrást keres az önkormányzat.

Böjti Ferenc kérdése: a város útjai bírni fogják-e az anyagszállítás során a terhelést. A válasz: arra törekszenek, hogy minimálisan használják ezeket az utakat, a nagyobb teher a földutakra tevődik. Az utakról állapotfelmérés készült, és amennyiben bizonyítottan a projekt miatt rongálódnak, azt helyreállítja a kivitelező.

Megyeri József