quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Új utak és körforgalmak épülnek Vásárhelyen

2016. december 11.

A városi közlekedés és a sportfejlesztés volt a témája a decemberi vásárhelyi közmeghallgatásnak, ahol Mucsi László irodavezető a közeljövő közlekedésfejlesztési stratégiájáról is beszámolt.

Az anyagból többek között kiderült, út fog épülni a laktanya és szennyvíztisztító között, a Tulipán és a Gyümölcs utca között – valószínűsíthetően a Téglagyár utca meghosszabbításában a Halesz soron – valamint a Kodály utca folytatásában, párhuzamosan a Kőfallal, a Zrínyi utcába csatlakozva.

Arról már többször beszámoltunk, most is elhangzott, kettős körforgalom szükséges az Andrássy-Petőfi-Bocskai utcák találkozásához. Ez vélhetően a Tram-Train-nel egy időben valósulhat meg, amikor is jelentősen megváltozik a belváros közlekedése. Emellett ugyancsak körfogalom épülhet a Bajcsy – Kistópart – Tóalj utcai találkozáshoz, a vasúti átjáró elé is.

A közmeghallgatáson igény merült fel a Batidát a közeli kiskertekkel összekapcsoló út megújítására, kerékpárút építésére a Vöröskereszt utcától a Rárósiig, a Bárd utca újraaszfaltozására, valamint a régi Tiszai út felújítására. Ez utóbbi nemrég – az elkerülő munkálatai miatt is – kőborítást kapott, ám mint megírtuk lényegében a szakasz egy része megszűnik, csak kerékpárral, vagy motorral lesz járható, nagyobb járműveknek kerülni kell a mártélyi út felé.

Az Andrássy utca rossz állapotával és a parkolóhelyekkel kapcsolatban elhangzott, az jövő évtől kezdődően, a Tram Train építése miatt teljesen megújul és átalakul.

Szót kért még a közmeghallgatáson egy Öreg-Kishomokon homokbányát nyitni szándékozó vállalkozó, aki homokkal látná el a 47-es elkerülő építését üzleti vállalkozásával, de gombatermesztésbe is fogna. Kitermelési, műszaki és üzemi tervet is benyújtott a közgyűlésnek, ahová azonban 25 Öreg-Kishomokon élő személy is benyújtotta tiltakozását, attól tartva hogy a homokbánya zaj és porterhelés okoz majd, illetve a megélhetésüket biztosító kiskertekben vízhiány jelentkezhet, mivel a kitermelés helyén több 10 hektáros tavak maradnának vissza. A közgyűlés a tervek és az engedélyek módosítását írta elő a homokbányával kapcsolatban.