quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Promenad.hu archívum

Hová kell körforgalom?

2016. december 09.

 

Tekepálya és fedett jégpálya?

Elsőként Horváth Zoltán tartott beszámolót a helyi sportfejlesztésekről, melyben kijelentette: az utóbbi években milliárdokat költöttek a város sportjára. A sportreferens ismertette, Vásárhelyen jelenleg 51 sportegyesületnél 4176 fő végez valamilyen mozgásformát. A számok emelkedő tendenciát mutatnak, a sportlétesítmények kihasználtsága százszázalékos.

Hová kell körforgalom? 5

Egy felmérés szerint szükség lenne egy négypályás tekepálya létrehozására. Az önkormányzat megvizsgálja ennek lehetőségét, valamint azt, hogy milyen pályázati forrás fordítható erre. Egy állandó, fedett jégpálya is igényként merült fel, ennek fenntartása azonban jelentős költségekkel járna, valamint kérdéses a kihasználtság.

A településen 10 éve vezették be a mindennapos testnevelést. Havasi Katalin, a helyi kórház orvosigazgatója kijelentette, javultak az iskolások egészségügyi értékei.

Hová kell körforgalom? 6

Két új körforgalom

A közmeghallgatás második fő témája a város közúthálózata volt. Mucsi László, a Városfejlesztési Iroda vezetője elmondta, a biztonságos közlekedés érdekében újabb körforgalmakat alakítanak ki a településen. A tervek szerint a Bajcsy és Kistópart utcák kereszteződésében is lesz egy, míg a Bocskai és Petőfi utcák kereszteződésében kettős korforgalmat létesítenek.

A keleti elkerülő a 47-es főúton a Hód-Mezőgazda Zrt-től a Csomorkányi úton át az Erzsébeti úthoz vezet. A 3,2 kilométernyi út teherbírása 11,5 tonna. Az 1,8 milliárd forintos beruházás munkálatai 2017 elején kezdődnek és 2018-ban érnek véget.

Hová kell körforgalom? 1

A közelmúltban megkezdődött az északi elkerülő építése. Kókai Péter, a NIF Zrt. projektfelelőse ismertette: a 12,7 kilométer hosszú út a 47-es főútról Kopáncsnál tér le és az ATEV-nál kapcsolódik be újra. Különlegessége egy körhíd lesz – ehhez hasonló csak Budaörsnél található Magyarországon.

Atlétika, kerékpárút, szauna

Hová kell körforgalom? 2

A közmeghallgatáson résztvevő Surim István szerint fel kellene karolni az atlétikát, amiből versenyekre van szükség.  Horváth Zoltán válaszolt: tárgyalásokat folytatnak a Magyar Atlétikai Szövetséggel, hogy megmérettetéseknek adjon otthont a stadion rekortán pályája.

Rácz Sándor e-mailben jelezte: az Andrássy út Szent Antal és Kossuth tér közötti szakaszán nincs kijelölve kerékpárút, a biciklisek a parkoló autók mögött közlekednek. Az út további részén pedig két autó alig fér el egymás mellett. – Az Andrássy utat jövőre átépítik a Tram Train kialakítása kapcsán – válaszolt Mucsi László.

Simon Sándor telefonon gratulált a sportlétesítményekhez, csak azt sajnálja, hogy a városban nincs magasabb osztályban sportoló csapat. – Ez gazdasági okokra vezethető vissza. Egy önkormányzattól nem lehet elvárni, hogy csapatokat tartson el – válaszolt Horváth Zoltán.

Hová kell körforgalom? 3

Felháborító, hogy a strandon a szaunajegyek árát 1000-ről 2400-ra emelték – írta e-mailben Kis Katalin. Antalóczy Péter ügyvezető: ennek oka, hogy aki korábban szaunajegyet vásárolt, az más szolgáltatásokat is igénybe vehetett. Ez kimutathatóan nagy veszteséget okozott a strandnak. Lázár János és Almási István felvetése, hogy beléptetőrendszer legyen a strandon, így ellenőrizni tudják, hogy ki mire vásárolt jegyet.

A kórháznál nagy a forgalom és a Tram Train felesleges, mivel Vásárhely és Szeged között jó a buszközlekedés – írta észrevételét Földházi László. Erre a válasz: az északi elkerülő csökkenti majd a kórház környékén a forgalmat, a Tram Train pedig gyorsabb és modernebb lesz, mint a busz.

Miért nincs kardvívás oktatás a Vívócentrumban? – tette fel a kérdést Molnár Lászlóné képviselő. Dr. Kószó Péter a Csomorkány Vívóegyesület elnökeként reagált: a kardvívás iránt egyre kevesebb az érdeklődés.

Susánban rossz állapotban vannak a járdák, és az utakra több ág belóg – jelezte Szántó Imre, Fény utcai lakos. Antal István, a Lakosságszolgálati Iroda vezetője válaszolt: zajlik a közterület-felügyelet munkájának beütemezése, ami megoldást jelenthet a problémákra.

Hová kell körforgalom?

Megyeri József