quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

Játszva-versengve ismerkedtek a Corvinnal

2016. december 08.


Egy rendhagyó nyílt napon vehettek részt a város általános iskolásai. Az Európai Szakképzési Hét keretén belül jött létre a rendezvény, amelyen a gyerekek 10 állomáson keresztül ismerkedhettek meg az intézmény kínálta képzésekkel, mindezt játékos, interaktív formában – tudtuk meg Szani Mariannától, az iskola magyar szakos tanárától, a marketing munkaközösség vezetőjétől.

A Corvin Mátyás Iskola szakácsokat, cukrászokat, pincéreket és eladókat képez, illetve a turisztika is szerepel a repertoárban.

Kovács Lea a Németh László Gimnázium és Általános Iskola nyolcadik osztályos tanulójaként érkezett a Corvinba abból a célból, hogy megismerje az iskolát, ami a következő tanévtől várhatóan a második otthona lesz. Lea cukrász szeretne lenni. A testvére is Corvinos, így tőle tudja, hogy nagyon jók a tanárok, ami szintén vonzóvá teszi a diáklány számára az intézményt. Külön örült annak, hogy a nyílt napon feladatokat kellett megoldaniuk, amiben saját magát is kipróbálhatta.

Így megismerkedhetett – nemcsak Lea, hanem – mindenki a cukrászszakma egy-két elemével, például mézeskalácsokat díszíthettek, tésztából rakhatták ki monogramjukat, de a többi képzéssel is közelebbi kapcsolatba kerülhettek a diákok.

Zöldségszobrászként is kipróbálhatták magukat, de volt olyan állomás, ahol súlyokat kellett becsülniük, akadtak turisztikai és nyelvi feladványok is a játékok között.

Talán nem is az egyes állomások feladatai okozták a legnagyobb kihívást a leendő kilencedikesek számára, hanem az, hogy ezeket az állomáspontokat megtalálják a Corvin Mátyás Iskola hatalmas épületén belül. A tájékozódásban célszerű volt igénybe venni a pedagógusok és a felsőbb évfolyamos tanulók segítségét is. Azaz a játék, a verseny, az ismeretszerzés mellett a kapcsolatépítés volt a legnagyobb hozadéka a rendezvénynek.

ÉR.