Hatvan méteres körhíd épül Vásárhely határában

Hivatalosan is elkezdődtek a hódmezővásárhelyi északi elkerülőút építési munkálatai: egy formális ceremónia keretében ma délelőtt letették a közel tizenhárom és fél kilométeres új autóút márványtáblás alapkövét.
Mint ismeretes, a 38 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztő beruházás városunkat lesz hivatott tehermentesíteni a 47-es főút átmenő forgalmától – összeköti a Kutasit a Szegedi úttal, méghozzá a városhatáron túl.
B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa a november elején elstartolt gigaberuházás kapcsán elmondta, az elkerülő napi több ezer autótól szabadítja majd meg a várost, ugyanakkor nem csak a vásárhelyiek életébe hoz jelentős változásokat; az északról délre, valamint az autópályára tartó autósok, fuvarozók számára is nagy könnyebbséget jelent majd, ha nem kell átrobogniuk a városi utcákon.
Szavai szerint egyébiránt a beruházásból a helyi gazdaság is szépen profitálhat: a nagyszabású közút-fejlesztésnek köszönhetően a város és a régió még inkább vonzó lesz a befektetők számára.
Forrás: Vásárhely24/Frankó Máté
Az óriás projekt keretében egy 13,4 kilométer hosszú, kétszer egysávos – adott esetben kétszer kétsávosra bővíthető – új nyomvonalú út épül rajta két körforgalmi csomóponttal, egy vasúti felül- és egy kerékpáros aluljáróval, valamint Kopáncsnál egy harminc méter sugarú, a vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíddal – tájékoztatott a konkrét számadatokról immáron Lopper Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Utóbbiról elmondta, ilyen csomópont Magyarországon egyedül Budaörsnél van, a Csongrád megyei azonban ennél is nagyobb lesz.
Forrás: NIF
A vásárhelyiek régóta várják már ezt a pillanatot, mindazonáltal Hódmezővásárhely már eddig is sokat tett a városi közutak fejlesztéséért – erről már Almási István polgármester beszélt. Mint mondta, a rendszerváltás óta szilárd burkolatot kapott a város összes földútja, de egy sor új kerékpárút is épült az utóbbi években, évtizedekben. Beszédében szólt a tervezett keleti elkerülőről is. A Kutasi és az Erzsébeti utat összekötő új útszakasz a déli és az északi elkerülőhöz csatlakozva egy komplett körgyűrűt fon majd a város köré, minek után napi 18 ezer átmenő gépkocsi tűnhet el a belterületi utakról.