Az alapkő a helyén, jöhet a többi

Szerdán ünnepélyes keretek között helyezték el a 47-es főút Hódmezővásárhely északi elkerülőjének alapkövét. A 2018 márciusára elkészülő útszakasz nagyban tehermentesítő majd a várost forgalmi és környezetvédelmi szempontból is. A felmérések szerint napi szinten 15-18 ezer jármű halad keresztül a 47-es útvonalán, az elkerülő megépítésével azonban jelentős változásra számíthatnak a helyiek.
Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a majd 13 kilométeres szakasz megépítésével a Szeged-Debrecen közötti útvonal biztonságosabb és nem utolsósorban gyorsabb is lesz.
„A beruházással a megye északi része is olyan lehetőséghez jut, hogy még könnyebb tudnak felhajtani az autópályára, egyszerűbbé válik számukra Szeged megközelítése.” – mondta köszöntő beszédében B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa.
A politikus kiemelte, hogy a projekt nem új keletű. A 47-es útvonalának fejlesztése 10 éve kezdődött, akkor Békéscsabánál és Orosházánál épülhetett elkerülő, nem régiben pedig a Vásárhely és Orosháza közötti szakasz kapott megerősített burkolatot, valamint kerékpárút is épült a két város között. B. Nagy László szerint jók a kilátások arra is, hogy 2018 után Szeged és Debrecen között a 47-es teljes egészében négysávossá váljon.
„A vásárhelyiek régóta várják már ezt a pillanatot. Hódmezővásárhely eddig is sokat tett a városi közutak fejlesztéséért. A déli elkerülő út egy szakasza is elkészülhetett, jövő év elején pedig a keleti elkerülő építése is megvalósulhat. Ennek eredményeként 2018-ra a várost egy körgyűrű veheti körbe.” – mondta köszöntőjében Almási István polgármester.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a beruházás paramétereit is ismertette. A 12,7 kilométeres szakasz egy igazi különlegességgel is rendelkezik majd. A 47-es főút Szeged felőli részénél egy körhíd épül majd. Az 5 elemből álló csomópont 30 méteres sugárral rendelkezik majd, hasonló az országban egyedül Budaörsnél található, ám az ottani körhíd is kisebb a most tervezettnél. A projekt részleteit tartalmazó kiadványt mintegy 20 ezer példányban a vásárhelyi lakosokhoz is eljutatják majd.
A tervek szerint tehát az északi elkerülő 2018. első negyedévére készülhet el. Míg az ezzel párhuzamosan zajló keleti elkerülő építése, 3,2 kilométer hosszúsággal, 2018. második negyedévében fejeződhet be.
szcs
Fotók: Ács Helga, szcs