quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Promenad.hu archívum

Az alapkő a helyén, jöhet a többi

2016. november 30.


Szerdán ünnepélyes keretek között helyezték el a 47-es főút Hódmezővásárhely északi elkerülőjének alapkövét. A 2018 márciusára elkészülő útszakasz nagyban tehermentesítő majd a várost forgalmi és környezetvédelmi szempontból is. A felmérések szerint napi szinten 15-18 ezer jármű halad keresztül a 47-es útvonalán, az elkerülő megépítésével azonban jelentős változásra számíthatnak a helyiek.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a majd 13 kilométeres szakasz megépítésével a Szeged-Debrecen közötti útvonal biztonságosabb és nem utolsósorban gyorsabb is lesz.

„A beruházással a megye északi része is olyan lehetőséghez jut, hogy még könnyebb tudnak felhajtani az autópályára, egyszerűbbé válik számukra Szeged megközelítése.” – mondta köszöntő beszédében B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa.

A politikus kiemelte, hogy a projekt nem új keletű. A 47-es útvonalának fejlesztése 10 éve kezdődött, akkor Békéscsabánál és Orosházánál épülhetett elkerülő, nem régiben pedig a Vásárhely és Orosháza közötti szakasz kapott megerősített burkolatot, valamint kerékpárút is épült a két város között. B. Nagy László szerint jók a kilátások arra is, hogy 2018 után Szeged és Debrecen között a 47-es teljes egészében négysávossá váljon.

„A vásárhelyiek régóta várják már ezt a pillanatot. Hódmezővásárhely eddig is sokat tett a városi közutak fejlesztéséért. A déli elkerülő út egy szakasza is elkészülhetett, jövő év elején pedig a keleti elkerülő építése is megvalósulhat. Ennek eredményeként 2018-ra a várost egy körgyűrű veheti körbe.” – mondta köszöntőjében Almási István polgármester.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a beruházás paramétereit is ismertette. A 12,7 kilométeres szakasz egy igazi különlegességgel is rendelkezik majd. A 47-es főút Szeged felőli részénél egy körhíd épül majd. Az 5 elemből álló csomópont 30 méteres sugárral rendelkezik majd, hasonló az országban egyedül Budaörsnél található, ám az ottani körhíd is kisebb a most tervezettnél. A projekt részleteit tartalmazó kiadványt mintegy 20 ezer példányban a vásárhelyi lakosokhoz is eljutatják majd.

A tervek szerint tehát az északi elkerülő 2018. első negyedévére készülhet el. Míg az ezzel párhuzamosan zajló keleti elkerülő építése, 3,2 kilométer hosszúsággal, 2018. második negyedévében fejeződhet be.

szcs
Fotók: Ács Helga, szcs