Felértékelődik a helyi média

A műsorban elsőként Kisistók Tímea kapott szót, aki pozitívan beszélt a három médium gyümölcsöző kapcsolatáról és elmondta, bízik abban, hogy a jövőben is több együttműködés lesz a Makó Városi Televízió, a Rádió 7, valamint a Vásárhelyi Televízió között, amivel a nézők és a hallgatók igényeit szolgálják. A Makó Városi Televíziónál több változás is történt az elmúlt másfél évben. A digitális átállás következtében a vételkörzet megszűnt, ezért amikor Tímea átvette a tv vezetését, rögtön felkereste a két nagy szolgáltatót, emellett egy korszerű honlapot indítottak el, hogy aki nem tudja a televízióban nézni a műsort, az a híradót, a magazinműsorokat online videó formájában meg tudja tekinteni. Az egyik szolgáltatóval sikerült könnyen megállapodni, míg a másikkal jelenleg is folynak a tárgyalások, hogy az IPTV csatornán is jelen tudjanak lenni. Napi szinten felkeresik a televízió vezetőjét és munkatársait a lakosok, hogy nem tudják nézni az adást. Makó mellett, további 16 településen is lehet fogni a Makó tv műsorát, de sokak számára még mindig nem elérhető, vagy rossz beállítás miatt, nem tudják nézni. Ezért döntöttek úgy, hogy egy lakossági fórumot tartanak, melyre hétfőn 17 órakor kerül sor, a Korona Szállóban, hogy meghallgassák a különböző igényeket és segítséget tudjanak nyújtani.
2014-ben és 2015-ben is készült egy közel 500 fős mintán alapuló közvélemény kutatás a Vásárhelyi Televízió nézettségét tekintve. Rókus Ákos vezető elmondta, kellemes meglepetésként érte őket, hogy mennyien nézik a VTV műsorát. 2014-ben például 38% volt a stabil nézőszám. A Helyi Televíziók Egyesületének – melynek tagja a vásárhelyi és a makói is – hasonló mérései voltak. Átlagosan elmondható, hogy a magyar embereket érdekli a közvetlen lakóhelyükről szóló hír. Ez az erőssége a helyi médiáknak, hogy azokat az információmorzsákat is fel tudják tárni, ami egy országos médium számára nem feltétlen fontos. A 2015-ös felmérésről is szólt a vezető, melyből kitűnik, hogy emelkedés volt tapasztalható az elmúlt évhez képest, ekkor ugyanis a megkérdezettek közel 50 %-a mondta azt, hogy nézi a VTV adásait. A lefedettség szempontjából itt is hasonló problémákkal kellett megküzdeniük, csak úgy mint Makón. Két év alatt sikerült megszüntetni a problémákat, így ma már a legtöbb szolgáltatónál jelen vannak, illetve online is megtekinthető adásuk.
A Rádió 7 hallgatottsági adatairól Égető Gyula tulajdonos számolt be. Három frekvencián szól a Rádió 7 műsora: Kisteleken, Makón, valamint Hódmezővásárhelyen. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság egy országos mérést rendelt el ebben az évben, melyet az Inspira Nemzetközi Kutatócég végzett. Az ország valamennyi rádióját megmérték, így arra a kérdésre, hogy „Tegnap melyik rádiót hallgatta?” – mint ahogy a diagramokon jól látható – a legtöbben a Rádió 7-et választották.
„A kollégáimnak egy nagy elismerés, és annak a 20 éves munkának is, amit következetesen a rádiózásban végeztünk, egy kijelölt cél felé haladva. Köszönöm a hallgatóknak azt a hűséget, amit tanúsítanak a Rádió 7 iránt” – összegezte az eredményt Égető Gyula, cég- és szerkesztőségvezető.
Szó esett még a műsorban a médiumok szerepéről, a hírek fontosságáról, és a bizalomról, mely akár a 20 éves rádió, vagy a 30 éves vásárhelyi tv felé irányul, ami egy nem anyagiasítható, pénzben nem mérhető tőke. Ez egy olyan ösztönző erő, ami arra sarkallja mindhárom médiát, hogy tovább működjenek. Égető Gyula egy fontos üzenettel zárta a beszélgetést: „Ne csak nekünk legyen fontos a helyi média, hanem Önöknek is, hiszen Önökről szól.”
RV