quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 28. péntek
  -  Elemér
Promenad.hu archívum

Interaktívan a történelemről

2016. november 08.


A történelmi megmérettetésen, egyedülálló módon nem a fiatalok tárgyi tudására voltak kíváncsiak, hanem rendhagyó módon a megadott feladatok alapján várták azt a diákoktól, hogy prezentáció formájában mutassák be az általuk választott témát. A kötelező feladatban Hódmezővásárhely ’56 -os történéseit kellett feldolgozni, míg a választhatók között szerepelt a sortűz, akár Vásárhely tekintetében is, vagy éppen hogy hogyan viselkedtek a nők, illetve a fiatalok, esetleg a nagyobb felkelőcsoportok a forradalomban. De a személyi kultusz, illetve a hódmezővásárhelyi események közül az Iván szobor ledöntése is a lehetőségek között szerepelt.

A Gregus Máté Mezőgazdasági Szakképző Iskola csapata ez utóbbi témát dolgozta fel. Az egyik diák elmondása alapján a választás oka az volt, hogy szimbolikus jelentőséggel bír ez az esemény, hiszen így tiltakoztak az emberek az elnyomás, az idegen hatalom ellen. „ A tanárainktól sok információit kaptunk, nagyon jól felkészítettek minket. A könyvtáros hölgy, Égető Sárika néni is sokat segített nekünk” – mondta el Barna Zoltán, a Gregus Máté Mezőgazdasági Szakképző Iskola végzős diákja, aki egyébként Pécsen született és a dédnagypapája harcolt az 1956-os forradalomban.

Ez a rendhagyó verseny talán jobban megragadta a fiatalok figyelmét és nagyobb lelkesedéssel vágtak bele a kreativitást is igénylő feladatba. „Azért is rendeztünk interaktív versenyt a diákoknak, hogy a személyes visszaemlékezéseket, filmeket megnézve, verseket elolvasva, dalokat meghallgatva hozzájuk is közelebb kerüljön a történelem ezen része, és ne az legyen, hogy válaszolni kell néhány kérdésre, hanem az ő alkotásaik, megjelenítési formáik legyenek bemutatva az Emlékpontban” – foglalta össze a verseny célját Nagy Gyöngyi, az Emlékpont történésze.

 

RV