Hetekig áram nélkül lehet egy vásárhelyi lakás a XXI. században?

Olvasónk, Nagy Norbert azzal kereste meg szerkesztőségünket, mintegy már kétségbeesésében, hogy 3 hete nincs áram Vásárhely Mandula utcai társasházi lakásában. Az emeleti lakás tulajdonosaként 3 héttel ezelőtt arról értesült, az alatta lévő lakásban szigetelés felújítás közben egy vállalkozó fúrógéppel megsértette a ház villamos vezetékhálózatát.
A sérülés rövidzárat (vagy valami más problémát) okozott olvasónk vezetékében, az utcáról bejövő áram villamosszekrénye és saját villanyórája között. Azóta Nagy Norbert lakásában nincs áram. A hibát, az azt okozó vállalkozó azonnal jelezte telefonon a szolgáltató felé, de mint később kiderült, csak egy újabb érdeklődés után, október 28-án volt csak nyoma annak az EDF-DÉMÁSZ rendszerében. Ennek tisztázása érdekében egyébként most tervezik kikérni az első telefonhívás, híváskor bemondott rögzítettként elmentett másolatát – mondta el Norbert.
Olvasónk elmondta, a legnagyobb problémát az okozza, hogy megtudta, mivel társasházról van szó, a szolgáltató csak a ház bekötéséig, az elosztó dobozig állt helyt ilyen esetekben. Onnantól kezdve pedig csak szerződött DÉMÁSZ partner javíthatja ki a hibát. A hibát előidéző szigetelést végző és a kárért anyagilag majd helytálló vállalkozó többszöri megkeresésére a városban működő DÉMÁSZ partnerek nem vállalták a munkát, sok megbízásra hivatkozva. Akik vállalták volna azok 2017-re adtak volna időpontot.
Egyetlen DÉMÁSZ partnert találtak, aki egyáltalán lát esélyt arra, hogy záros határidőn belül elvállalja a munkát, őt a lakás tulajdonosának, illetve a vállalkozónak hétfőn (ma) kell újra hívnia, ám a javítás időpontjáról még nincs semmiféle információ.
Nagy Norbert még elmondta, a DÉMÁSZ ügyfélszolgálatot személyesen is felkereste, ott csak a DÉMÁSZ partnerek névsorát kapta meg. A napokban türelmét veszítve felhívta telefonon is az ügyfélszolgálatot, mert felmerült benne még egy olyan lehetőség is, hogy átmeneti megoldást alkalmazva, maga a DÉMÁSZ végezhetne javítást, hogy legyen áram a szolgáltatási helyen, egy darabig úgy is tűnt, létezhet átmeneti megoldás, ám visszahívták és gyorsan kiderült, ez mégsem megoldható.
Maga a hiba, mint olvasónk független villanyszerelő szakembertől megkérdezte, maximum 3 órás munkát jelentene és nem kerülne többe 80-90 ezer forintnál a javítás. Ezzel szemben, akik egyáltalán adtak árajánlatot (2017-re), azok több mint 200 ezer forintos javítási díjról beszéltek. De ez már csak hab a tortán.
Nagy Norbert így a mai nappal három hete van áram nélkül.
Cikkünkkel felkerestük az EDF-DÉMÁSZ sajtóosztályát is, amint válaszolnak, közöljük.