quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Ötvenéves a szegedi gumigyár

2016. november 04.

Ötvenéves a szegedi gumigyár: a jubileum alkalmából pénteken múzeum nyílt a – ma már a Continental helyi telepeként működő – üzemben.

Regina Gensigora, a Contitech Rubber Industrial Kft. ügyvezető igazgatója az avatóünnepségen elmondta,  a szegedi Móra-múzeummal közreműködve hozták létre a gyár történetét bemutató gyűjteményt, egyúttal hozzátette az egykori dolgozók visszaemlékezéseiből egy könyvet és dokumentumfilmet is készítettek.

Mindezeken felül a mai ünnepség keretében, a gyár területén elneveztek két utcát annak két egykori igazgatójáról, Mikes Sándorról és a közelmúltban váratlanul elhunyt Katona Tamásról.

Taurus, Phoenix, Continental

A szegedi gumigyár építése 1962-ben kezdődött. Az üzemet végül 1966. november 5-én adták át. Akkoriban az Országos Gumiipari Vállalathoz tartozott. A cég 1973-tól két évtizeden Taurus néven működött.

A szegedi gyár 1996-ben került a Phoenix tulajdonába, 2004-ben vette át a Continental vállalatcsoport.

A heveder-, tömlő- és keverőüzemben az elmúlt tíz évben lezajlott mintegy 20 millió eurónyi beruházásnak köszönhetően a szegedi gyár meghatározó lett a nehézműszaki gumitermékek gyártásában. A 160 ezer négyzetméteres alapterületen működő gyárban jelenleg több mint hatszázan dolgoznak.

A társaság közlése szerint a keverőüzemben évente mintegy 25 ezer tonna gumiipari alapanyagot állítanak elő. Mint írják magukról, a textilbetétes hevederek gyártásánál végrehajtott jelentős fejlesztéseknek, kapacitásbővítésnek köszönhetően a szegedi lett Európa legnagyobb ilyen gyára.

Az árbevétel csaknem felét a magas műszaki hozzáadott értéket tartalmazó, szinte egyedileg a megrendelők igényeinek megfelelően gyártott olajipari tömlők adják, amelyekből 2500-3000 darab készül évente, mintegy 25 milliárd forint értékben. A cég világpiaci részesedése az olajipari tömlők területén eléri, bizonyos termékek esetén meg is haladja a 30 százalékot – olvasható a tájékoztatójukban.

A németországi központú Continental csoport egyike a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak. Az 55 országban 215 ezer alkalmazottat foglalkoztató csoport öt divíziójának együttes forgalma tavaly megközelítette a 39,2 milliárd eurót.

Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen, és a bérelt munkaerővel együtt mintegy 8 ezer embernek ad munkát. Gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet végez Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön.