Csökken az átmenő forgalom

Az északi elkerülő út építésének előkészítő munkálatai már elkezdődtek. A műtárgyaknál a próbacölöpözés zajlik most, illetve logisztikai munkálatok és régészeti feltárásokat is tartanak ezzel egyidejűleg. A beruházás 19 hónapot vesz majd igénybe, mely a kivitelezőnek rohamtempót jelent, hiszen 13,5 km-nyi, kétszer egysávos utat kell ez idő alatt lefektetniük, illetve ezen az úton több csomópont kiépítése is a feladatok közé tartozik. Külön szintű csomópont is létesül, hiszen érint az elkerülő út vasúti pályát, kerékpárutat, illetve autóutakat, ez utóbbinál sima csomópontot építenek. Kialakításra kerül majd gyalogos, kerékpáros aluljáró, és 9-10 méter magasságban lesz egy körforgalmi csomópont, így az útra rá- illetve letérést ezen keresztül lehet végrehajtani.
Az érintett útszakaszokon forgalomlassításra kell majd számítani az építkezés során. Új terelő utakat építenek majd, hogy a közlekedés ez idő alatt megoldott legyen.
„Két kardinális kérdés volt Hódmezővásárhely közlekedésének szempontjából, az egyik a négysávos út Szeged felé, mely megépült és évek óta használhatjuk. A másik vágy az úgynevezett északi elkerülő út építése volt, hogy a teherforgalom kikerülje a várost. Ez az út most megépül és el fogja vezetni a Hódmezővásárhelyen átmenő forgalom döntő többségét” – mondta el Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere.
Emellett a Területfejlesztési Operatív Programról is beszélgettünk. A TOP-os keretből 9,8 milliárd forint az, mely Hódmezővásárhely rendelkezésére áll. A 16 pályázatból azokra, melyek kiírásra kerültek már beadták pályázatukat. Ez 12 pályázatot jelent. Ezek között szerepel a keleti elkerülő út építése, kerékpárút létrehozása Maroslele irányából Makóra, vagy éppen az Ipari Park fejlesztése.
RV