quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 27. péntek
  -  László
Vásárhely24.com archívum

Ezek Vásárhely legveszélyesebb kereszteződései

2016. október 24.

A Deák Ferenc és a Szent Antal utca zebráján történt, később sajnos az elgázolt, biciklijét toló nő halálával végződő gázolás kapcsán kerestük meg az önkormányzatot, ahol a Közlekedési és Közbiztonsági Szaktanácsadó Testület vezetője Gyömrő-Molnár Imre nyilatkozott.

Elmondta, a testület a napokban ült össze. Az ülésén fő téma volt az a több súlyos baleset melyben kerékpárosok, villanybringások és gyalogosok voltak érintettek az elmúlt napokban Vásárhelyen. Az október 8-i tragikus baleset körülményeit vizsgálva visszanézték a kamerafelvételeket és megállapították, azt a pillanatnyi emberi figyelmetlenség okozta. A járművezető nem hajtott többel a megengedettnél. A balesetről ITT írtunk bővebben.

A testület ülésén ugyanakkor elhangzott, az ominózus kereszteződésnél vannak sokkal veszélyesebb csomópontok Vásárhelyen, melyek alig, vagy csak kevéssé beláthatók. Ilyen például a Nyizsnyai-Lázár sarok, de hasonlóan sok baleset történik a Madách-Lázár kereszteződésben is. Ezeknél főleg a sövény miatt nem lehet rendesen kilátni. A Deák-Szent Antal kereszteződésénél még a közeli Petőfi-Kinizsi-Deák csomópont is problémásabb, mivel itt trafóház és az út szélén parkoló autók, furgonok is takarják a kilátást. Ezen a környéken a kerékpáros közlekedés átvezetése is problémás, melyet meg kell oldani. A Nyizsnyai sarkán történt balesetről ITT írtunk.

Gyömrő-Molnár Imre hozzátette, a város legveszélyesebb kereszteződéseinél kell lépni először. A Nyizsnyai sarkon a sövény lenyírása nem jelent majd 100 százalékos megoldást, mert más tereptárgyak is akadályozzák a kilátást. Egy tükör elhelyezése sem segítene minden esetben, mivel a párás időszakban abban sem lehet látni semmit. Ráadásul a közlekedők jó része nem tudja helyesen értelmezni a domború tükör megnövelt terében látottakat. A Madách sarkán 2015 elején is történt baleset, erről ITT írtunk..