Ezek Vásárhely legveszélyesebb kereszteződései

A Deák Ferenc és a Szent Antal utca zebráján történt, később sajnos az elgázolt, biciklijét toló nő halálával végződő gázolás kapcsán kerestük meg az önkormányzatot, ahol a Közlekedési és Közbiztonsági Szaktanácsadó Testület vezetője Gyömrő-Molnár Imre nyilatkozott.
Elmondta, a testület a napokban ült össze. Az ülésén fő téma volt az a több súlyos baleset melyben kerékpárosok, villanybringások és gyalogosok voltak érintettek az elmúlt napokban Vásárhelyen. Az október 8-i tragikus baleset körülményeit vizsgálva visszanézték a kamerafelvételeket és megállapították, azt a pillanatnyi emberi figyelmetlenség okozta. A járművezető nem hajtott többel a megengedettnél. A balesetről ITT írtunk bővebben.
A testület ülésén ugyanakkor elhangzott, az ominózus kereszteződésnél vannak sokkal veszélyesebb csomópontok Vásárhelyen, melyek alig, vagy csak kevéssé beláthatók. Ilyen például a Nyizsnyai-Lázár sarok, de hasonlóan sok baleset történik a Madách-Lázár kereszteződésben is. Ezeknél főleg a sövény miatt nem lehet rendesen kilátni. A Deák-Szent Antal kereszteződésénél még a közeli Petőfi-Kinizsi-Deák csomópont is problémásabb, mivel itt trafóház és az út szélén parkoló autók, furgonok is takarják a kilátást. Ezen a környéken a kerékpáros közlekedés átvezetése is problémás, melyet meg kell oldani. A Nyizsnyai sarkán történt balesetről ITT írtunk.
Gyömrő-Molnár Imre hozzátette, a város legveszélyesebb kereszteződéseinél kell lépni először. A Nyizsnyai sarkon a sövény lenyírása nem jelent majd 100 százalékos megoldást, mert más tereptárgyak is akadályozzák a kilátást. Egy tükör elhelyezése sem segítene minden esetben, mivel a párás időszakban abban sem lehet látni semmit. Ráadásul a közlekedők jó része nem tudja helyesen értelmezni a domború tükör megnövelt terében látottakat. A Madách sarkán 2015 elején is történt baleset, erről ITT írtunk..