quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

Német szerelvényről pletykálnak a vásárhelyi TramTrain-projekt kapcsán

2016. október 08.

Szakági pletykák szerint egy német cég – a Stadler által nemrég felvásárolt – Vossloh Citylink Hybrid Tramtrain szerelvényei futnak majd a síneken a Hódmezővásárhely és Szeged viszonylatra tervezett villamosvasút-vonalon – jelentette az Index.hu a berlini InnoTrans vasúti kiállításáról.

A hírportál beszámolója szerint a járműre  87 ember fér fel egyszerre. A maximális végsebessége 100 kilométer per óra. Jelenleg a kelet-németországi Chemnitzben szállítanak utasokat ilyen vonatok.

Forrás: Twitter.com/Lesley Brown

A piaci szóbeszédek kapcsán a Délmagyarország nemrég megkereste a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint a tramitrain jövőbeni fenntartóját, működtetőjét a Magyar Államvasutakat is. Információkkal egyedül a MÁV tudott szolgálni: tájékoztatása szerint még nem indult el közbeszerzési eljárás, így értelemszerűen döntés sem született a jövőbeni vonatokról. Mint írták, a pályázatot a Miniszterelnökség Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályának engedélye után írják ki – előreláthatólag még ebben az évben.

Forrás: Youtube.com/Maxim Bosley

A Vossloh mellett korábban az Alstrom neve is szóba került a magyar projekt kapcsán. Egy tavalyi közmeghallgatáson elhangzott a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő integrált villamos- és nagyvasúti rendszer a kasseli tömegközlekedési modellt veszi majd alapul, márpedig a közép-németországi városban a francia cég szerelvényeit használják.

A beruházásról és a tervezett hódmezővásárhelyi megállókról részletesebben ITT olvashat.