quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Füst és csikorgó gumik – Galéria!

2016. szeptember 10.


Szombaton Vásárhely közelében, a Hód-Mezőgazda Zrt. hódmezővásárhelyi telephelyén igazi adrenalin bomba robbant, hiszen harminc sebesség és gumifüst mániás sofőr taposott a gázpedálra, hogy szórakoztassa a nagyérdeműt.

A driftelés lényege nem feltétlenül a sebesség, hanem a vezetési stílus, amely az egyenes haladáson túl, a kanyartechnikára és az autó irányítására fókuszál.

A versenyzők 240 szalmabála között rótták a köröket, nem kímélve az abroncsokat. A bálák egyenként 400 kilógrammosak voltak, így a nézők teljes biztonságban érezhették magukat.

Egy kis ízelítő videó a szombati napból:

Az AXIÁL Kft., a Totalcar és a Hód-Mezőgazda Zrt. közös szervezésében létrejött rendezvényen nem csak kívülről lehetett szemlélni a történéseket, a bátrabbak bepattanhattak az anyósülésre, és testközelből tapasztalhatták meg milyen az, amikor az autó nem egyenesen, hanem oldalra mozog.

A sofőrök az ország minden részéről érkeztek, hiszen ilyen rendezvény Magyarországon még nem volt, mezőgazdasági bálák között még nem driftelt senki.

Nagyon sokat beszéltünk a Totalcar szerkesztőjével, Vályi Istvánnal, hogy mit lehetne csinálnunk, hogy a fiatalokat kicsit kimozdítsuk és közelebb tudjuk hozni őket a mezőgazdasághoz.A Hód-Mezőgazda Zrt.-nél volt akkora hely, hogy meg tudtunk tartani egy ilyen napot.” – mondta el Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. marketing igazgatója.

Az egyik leg alapvetőbb követelmény az volt a felsorakozott gépjárművekkel szemben, hogy hátsókerék meghajtásúak legyenek. Voltak 4-500 lóerős, komolyan átalakított versenyautók is, de volt rendes forgalmival rendelkező gépjármű is.

Sz.Viktor